Snart så

Snart är hela villan städad. Två rum kvar att rensa. De tar tid när man har en villa på 170 kvm. 
Men vi fortsätter när Nova ligger i sängen. 
 
Visst ja, blöjfri är hon än. Två torra nätter nu. 
Men igår så användes sista blöjan. Bajsa på toaletten är inte poppis än. Men de kommer de med. Tänker inte tvinga fram de. 
Jag är stolt över vår lilla sessa. 
 
I morgon så är de bestämt. Då åker vi och köper mattan som ska ligga i uterummet. Äntligen så blir de klart. Längtar tills den ligger på plats. 
Visst ja lite kvaratt måla där med. Kanske blir de i kväll ist. Så vi ta städningen i morgon ist. 
Jaja får se hur vi gör. 
 
Funderar även om jag ska ta och måla om dörrarna här hemma. Vill ha vita dörrar. Kanske blir ett projekt om jag får min gravidpenning. 
Har rätt att ha Nova på dagis då. Blir inte så mycket gjort när man är själv hemma med henne, så perfekt om Cliff jobbar och Nova är på dagis. 
 
Mycket tankar och projet i mitt huvud nu. Bara en massa pengar som saknas. 
 
Svärmor lovade mig i dag att hon skulle köpa en hylla med lådor till bebisens rum. Då blev jag glad. Lite mindre att köpa. 
Ska ha lika som jag har i Novas rum fast svarta lådor ist för rosa. 
De kommer bli så bra. 
 
Nu är Emelie på bra humör igen. Inte lätt med gravidhormonerna eller. =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0