Gårdagen

Hann inte med nå blogginlägg igår. De var full fart från morgon till sena natten. 
Vi var i väg på Cirkus på förmiddagen De gillades av Nova. Förutom att hon var livrädd för en högljud clown. 
Han skrek mycket då vi satt precis vid högtalarna så blev ljudet väldigt högt och Nova blev livrädd. Fick itta och hålla för hennes öron mesta dels under föreställningen. Tänkte inte alls på hörselkåpor. Dumt nog. 
Men djuren och Bamse och hans vänner var uppskattade.  
Men jag kunde tycka att vi satt nästan för nära. När elefanterna kom in så blev jag nästan lite rädd. Dom är så sjuk stora. Förstår väl om någon av dom skulle fått för sig att hoppa ut i publiken. 3 ton elefant. Nej, tack! 
 
Men den var en rolig upplevelse. Glömde självklart digitalkameran. Laddade den under natten och la fram den för att vi skulle komma i håg den. Men nej, ingen kom i håg den. Typiskt.
 
 
 
Tjejerna fick rida och prova på lite andra roliga saker innan cirkusen startade. 
Så Nova och Ronja var överlyckliga. 
Dom var på häst ryggarna ca 10 ggr var. Fick en varsin ansiktsmålning. 
 
 
 
Så provade de lite gymnastik, hinderbarnor, trampett "stavas?".
Så nu har jag mejlat en tjej på Gefle Gymnastikförening. De ska ha grupper från 2 år. Kan vara kul för Nova att prova på lite av varje. Helst nu när jag blir mammaledig så kan hon behöva sin egentid hon med.
Eller finns de något för dom små här i Skutskär? Någon som vet? 
 
Men kvällen blev inte som planerat. Nova och jag skulle ha sovit i Marmaby med Sarah och Ronja. Men Nova var  näst intill förstoppad. Så de slutade med att hon och jag fick åka hem till den pågående personalfesten här hemma för att ge henne medicin. 
 
Så festen slutade med alla fick fokus över Nova. Tjejerna för helt impade av att hon var så charmig. Så de lekte ett bra tag med Nova och alla försökte hjälpa mig att lura i Nova medicinen. 
Men tillslut så fick jag i henne den. Så nu har de släppt. Stackars liten. Men nu är allt i sin ordning med lillans mage. 
Hemskt när de blir så där. 
 Så Nova slog nytt rekord, hon var vaken till 23:30 med mig. Vi låg i vårt sovrum och försökte att sova medans de var full fart här ute. Men de gick de med. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0