Onsdag kväll

Gäsp! Är visst lite trött och mördbultad i dag. Shit, nu varde längesedan jag hade en sån träningsvärk som jag har nu.
Fy den lede.. Lite skönt är de med. Vet nu att jag gjorde ett bra pass i går.
Hann inte träna i dag och kommer inte att hinna i morgon heller. =(
Men fredag såååå..
I morgon ska jag köra igen och på fredag sen så ska jag och Magnus prata om uppkörning och skrivning. Nu är de inte långt kvar. Weee!! Vill ha körkort nu. Tycker de är så kul att köra bil. De känns så bra att jag känner så här. De gjorde jag inte när jag höll på med körkortet när jag var gravid med Nova. Då kändes allt som ett måste och de var inge kul alls. Men nu längtar jag till körlektionerna och jag tycker de är kul med teorin med. Ja de är klart att vissa moment i teorin är skittråkiga och fastnar inte. Men så är de väl. Man kan ju inte vara bra på allt. =)
Nova hon sover. Hon hade bara sovit i 40 min på dagis. Efter dagis så besökte jag och Nova Madde och Malte. Barnen dom lekte så fint så.
Och Madde hon bjöd på nybakat. Gott var de.
Sen när jag och Nova skulle gå hem så ledsnade Nova på att åka i vagnen och ville gå själv.
Så de var bara att lyfta ur henne och gå och hålla i Novas hand och dra vagnen med den andra handen.
Vi plockade lite löv och blommor efter vägen. Jag lärde Nova hur man luktar på blommor. De tyckte Nova var skoj.
Väl hemma så var de bara att hålla lådan och försöka hålla henne vaken. Men nu 17:45 så gick de inte längre.
Får se hur många gånger Nova vaknar och gråter i natt då.

Vi har ett mysterium här hemma. Ute på gården har vi en laddad grävlingsfälla för att fånga dom jäklarna som bara förstör här hemma.
Vi har laddat den i flera dagar nu. Men kattmaten som vi laddar med blir uppäten men de fastnar ingen grävling i fällan.. Hur lyckas dom?
I natt när jag var upp och kikade ut på fällan så fick jag se en stor grävling röra sig runt om fällan och i morse så var kattmaten upp äten men ingen grävling i fällen.
Jag kan inte förstå hur de lyckas. Fällan är så känslig och slår igen så lätt.
Konstigt är de verkligen.
Kanske lyckas bättre i natt.

Kommentarer
Postat av: Terese

Prova m äpplen i fällan!!!

2010-09-29 @ 18:43:57
URL: http://tessansrum.bloggspot.com
Postat av: Mitt I Naturen

Köp Kinesisk mat till fällan, grävlingar har jätte-svårt att äta med pinnar!(Har i alla fall jag hört).

2010-09-30 @ 02:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0