Mardröm

Dagens besök på BVC var en riktig mardröm.
De började bra med att jag fick träffa Manne den nya ist Anna-Karin. Han var riktigt trevlig och lättsam, så de kändes skönt.
Och viken och längden var bra de med. Nu är Nova 78 cm lång och väger 1095 gram.
Så långt var mamma lugn med.
Men sen så var de dax för sprutan.
Madde och Malte fick följa med som moralisktstöd.

Anna-Karin fick hålla i Nova, Manne höll i hennes ben medans Marlene och barnsköterskan högg Nova i varsitt lår.
Själv så ståd jag bakom Maddes rygg och busade med Malte. Jag klarar inte ens att titta.
De tog bara någon sekund innan Nova började grina hysteriskt.
Stackars liten blev så ledsen så hon tappade andan och började spy.
Jag har aldrig varit med om något liknande. Hon var helt otröstlig. De var fruktansvärt. Hon grinade, hyperventilerade och kräktes om vart annat.
Fy, säger jag. Inte undra på att jag är så rädd för sprutor. Nova kommer säkerligen att bli lika rädd som mamma.

Efter ca 5 min så lugnade hon ner sig och började leka och skratta lite igen. Men hon har varit lite känslig och pipig under resten av dagen. När jag var på körskolan och pluggade lite så var mamma och syrran här och Nova som middag. Hon vaknade upp och grinade hysteriskt. De har aldrig hänt tidigare.
Undra om de beror på sprutorna?

Nu ligger hon och sover igen. Jag har hört att hon har vaknat till 2 gånger och gråtit lite men somnat om igen.

Tur att de är långt till nästa spruta.
Hatar detta, jag känner mig som världens sämsta mamma som utsätter mitt älskade barn för de de här.


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Vadå den nya ist för anna-karin? :O

2010-09-14 @ 21:09:06
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: louise

hej. självklart kan vi ses någon dag. :) nu börjar väl du med novas inskolning på måndag, men vi kanske kan ses en eftermiddag nästa vecka ?stephanie: anna karin har fått jobb på brynäs vård central så hon slutar nu på fredag. :( blir en manlig istället som sagt. manne, verkar trevlig så det blir nog bra. :)

2010-09-15 @ 13:19:03
URL: http://louisean.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaha :O Varför ska hon sluta för? :S

Då kommer jag byta bvc sköterska till någon annan.

2010-09-15 @ 15:58:08
Postat av: Stephanie

Okej - Men då kommer jag att byta till någon utav dom andra som varit där redan. Det kan dom inte neka en till ju. Man ska ju trivas med sin bvc sköterska..

2010-09-15 @ 21:18:50
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: louise

för att hon bor inne i stan och det blir närmare för henne till jobbet. jag fattar inte varför alla ska byta till en annan sköterska ? anna karin var bra, verkligen. men nu verkar det som om alla som gått hos henne ska byta till en annan sköterska istället för att ge den nya manliga en chans. jag menar vad har han gjort för fel ? sen kan ju inte alla byta heller för då dom jobba arslet av sig för att hinna med alla. ge han en chans !

2010-09-15 @ 23:58:08
URL: http://louisean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0