Haha

Jag har dum förklarat mig själv hos Canal Digital i dag.
De blev något fel på våran boxer i dag. Nova satt och lekte med färrkontrollen som vanligt. Så kom hon åt Mute-knappen.
Efter de så försvann ljudet.
Jag försökte trycka på Mute-knappen men de fungerade inte.
Jag stängde av boxen, satte på den igen men de stod fortfarande och iget ljud kom ur höglalarna.
Åhhh!!! Hela långa dagen hade jag inget ljud. Jag ringde min Handyman Cliff och frågade vad jag skulle göra. Han sa samma sak stäng av och sätt på boxen, dra ur strömsladde och sätt i den igen.
Fungerade inte.

Så nu ringde jag Canal Digital. Och berättade hela visan. Han sa samma sak. Stäng av, sätt på boxen. Dra ur strömsladden.
Precis som jag hade gjort. Sen frågade han om knappen hade fastnat. De hade den inte. Så berättade jag att de lös grönt när jag trycker på knappen.
Okej, sa han. Har du prövat att höja volymen på boxen?
Öh, nej de har jag inte.
Så de gjorde jag.
Oj, de fungerade sa jag. Jag tackade för hjälpen och sa, nu har jag verkligen dum förklarat mig själv.
Han skrattade och sa nej då de har du inte.

Nu har ju han något kul att berätta på nästa lunchrast.

Korkade jag..


Kommentarer
Postat av: Camilla Holm

Hahaha, tack för ett gott skratt idag.. =) Kram

2010-09-16 @ 19:04:47
Postat av: Emelie

Jag skrattade så jag grinade när jag berättade de för Cliff.

Var bara tvungen att bjuda på de här med. =)

2010-09-16 @ 19:12:26
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0