Ännu en dag

Då har ännuen dag gått på min intensivkurs. Och jag har lärt mig så mycket idag. Nu vet jag hur jag ska tänka när jag räknar ut reaktionstid, bromssträckan och stoppsträckan.
Är de någon som har körkort som minns detta? =)
De är nog inte många de.
Men de är skrämmande nu när man vet.
Som när man kör 30 km/h där är reaktionstiden 9 sek. Brömssträckan 3 meter. Alltså blir stoppsträckan 12 meter. Visst är de skrämmande? Sen så beror de naturligtvis på vilka däck man har, vilketväglag de är och hur mycket last man har i bilen.

Som ni ser så fastnar de i mitt huvud nu med. Så nöjd är jag. 

Var på Tre små rum och åt lunch i dag. Dom har helt fantastisk god mat. Jag åt pepparbiff med stektpotatis och gräddsås. Mums!! Soppa och salladsbord är de med.
Man skulle kunna tro att de är A la carte mat.

Nova hon har somnat för dagen. 3 dagar i rad så har hon somnat vid kl 18. Så vaknar hon en gång per natt och vill ha lite mat. Sen sover hon till 7:30. De är inte helt fel.

Men lite drygt är de att hon fortfarande vaknar på nätterna. Helst nu när jag ska sitta i skolbänken 8 timmar om dagen.
Men men de måste gå.

Nu blir de städa av, sen plugga.



Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag minns ingenting av det där :D haha

2010-09-01 @ 21:06:59
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Inte min sambo heller. =)

2010-09-01 @ 21:55:04
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till thindra

okej, men då är de meningen att man ska skriva och köra upp sista veckan lr?

måste ju ha ett körkort innan vintern ;P

2010-09-02 @ 08:50:33
URL: http://xxemmaxx.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jag ska ta mig tid här någon dag. Jag har velat vara med Alexander så mycket som möjligt mina lediga dagar nu eftersom jag jobbat som en tok. Men snart så ska jag börja. Det blir med all säkerhet under veckan :)



Krams

2010-09-04 @ 23:09:48
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Novas Kille

Hemskt besviken på uppdateringshastigheten.

Tänker du inte på dina fans?

2010-09-05 @ 18:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0