Falsk-krupp

I natt när vi precis skulle gå och lägga oss så hörde Cliff att Nova grät inne i sitt rum.
Han gick in och fick höra hur Nova kippade efter andan och hostade konstigt.
Han kom ut med henne och hon hade nästan panik.
Jag bad Cliff ringa rådgivningen man jag kunde inte komma på nummret i paniken, så han ringde 112 ist.
Han förklarade varför vi ringde och tjejen som svarade hörde Nova hur hon lät och trodde de var Krupp.
Hon ville skicka en ambulans iaf.

Ambulansen kom och sa de samma att de trodde att de var krupp. De ville att vi skulle följa med till sjukhuset endå så vi gjorde de.
Väl på sjukhuset så konstaterade läkaren att de var Falsk- krupp.
Nova är mycket bättre i dag. Hon sov resten av natten utan något mer "anfall" och vaknade pigg och kry halv nio i morse.

Under dagen så har vi hört att hon hostar till ibland. Hoppas verkligen att de inte kommer att hända fler gånger, vilket tyvärr är stor risk att de kommer att göra.

Älskade Nova jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv..

Kommentarer
Postat av: Madelene

Men fy, förstår att ni var livrädda! Hoppas verkligen inte att det händer igen, otäckt sånt där! Dax att ses igen nu tycke rjag, men förstår att du har fullt om dagarna nu när du börjat jobbat men du kanske till helgen? Kram

2010-10-10 @ 19:50:04
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0