En sak mindre

I dag så hade jag både teori provet och uppkörningen inbokat.
Teorin först halv elva. De gick inte så bra. 50 rätt och man måste ha 52. Två jäkla rätt i från. Ny tid bokad.

Kl 14:00 så var de tid för uppkörningen. Fick köra en sprittny Saab. Den var riktigt skön att köra. Började med att jag fick köra ut mot E4:an. Körde lite på den mot Stockholm. Så fick jag köra in i ett villa område och baka runt hörn. de gick riktigt dåligt. Jag körde upp på trotoaren och kolla inte i dödavinkeln och i bakspeglaran. Jag haraldrig bakat så dåligt någonsin. Jag sa själv när jag bakade att jag riktigt missnöjd med hur de gick.

Sen så körde jag vidare mot trafikverket.
Väl framme så sa min körkortsprövare:

- Ja du Emelie bakningen runthörnet gick inge vidare.

- Nej, jag vet jag var riktigt dålig. Jag är själv missnöjd med den.

- Du måste kolla mer i dödavinkeln och i bakspeglarna. Du kan så lätt missa barn som springer fram bakombilen, sa han.
- Ja jag vet. Jag vet inte alls vad jag höll på med.

- Men annars så körde du helt felfritt. Så jag kommer att godkänna dig.

-VAAAA??? Är de sant. sa jag och brast helt. Tårarna började spruta och jag kunde inte tala alls.

- Nu ska du hem och kolla igenom ditt teoriprov och boka nytt.  Grattis! hem och ta hand om din dotter.

- De ska jag verkligen sa jag och kramade om honom.

Jag är så grymt lättad och lycklig. Nu gäller de på tisdag. Då är de dax igen.
De är så jävla svårt måste jag säga. Riktigt kuggfrågor. Jag fick en i dag som de stod följande på:

Du och en arbetskompis stannar på en pub efter jobbet och du dricker en starköl som är 50 cl.
Hur mycket sprit har du då fått i kroppen?
Frågan löd ungefär så. Vad har de med körkortsteori att göra? Jag skulle då aldrig dricka en starköl och köra sedan.

Jaja på`t igen bara.

Håll alla tummar för mig på tisdag. Så kanske jag lyckas att få körkort innan min 25-års dag!!


Kommentarer
Postat av: Terese

Vad roligt att du klarde uppkörningen!! lycka till på nya provet!!!!

2010-10-29 @ 19:38:27
URL: http://tessansrum.bloggspot.com
Postat av: Emelie

Ja de är en sån lättnad. Hoppas verkligen att de går vägen på tisdag.

2010-10-29 @ 21:24:15
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Madelene

Saab är riktigt skönt att köra, älskar våran!



Grattis till uppkörningen, du klarar nog provet på tisdag! Håller mina tummar! Jag kuggade teoriprovet 3 ggr kan jag säga och klarade det på 4e. Var oxå 1-2 poäng ifårn varje gång. Men uppkörningen klarade jag direkt och utan ett enda fel.



Ses på onsdag! Kram

2010-10-29 @ 22:28:15
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: louise

grattis till uppkörningen ! jag fick skriva två gånger och köra upp 3 ;) men jag tog det i alla fall. ;)

2010-10-31 @ 17:26:46
URL: http://louisean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0