Vilka dagar de har varit

Våran stackars Nova har varit jätte dålig.
I torsdags så hade hon 39,5 i feber. Hela långa torsdagen så fick jag ha henne i min famn hela tiden. Så fort jag la ner henne så vakande hon. När Cliff äntligen kom hem från jobbet så tänkte jag: Åh vad skönt avlastning.
Men så blev de inte. När jag räckte över Nova till honom så kom tårarna och hon börja storgråta. Så de gick inte alls.
Nej, de var bara att ta henne i min famn och sätta mig i soffan igen.
Torsdagen som de var kanon väder med. Kan tala om att de var inte bara 25 grader i vårat vardagsrum heller. Solen ligger på där från 11 på förmiddagen och resten av hela dagen. Nej, de var inge skoj. I går så var hon lite piggare men hon vill inte äta något. De var bara ersättningen som dög. I dag så har hon ätit lite lite grann. Usch Nova som behöver lägga på sig lite.

Nog om de.

I dag så ställde jag klockan på 5:30 för att åka til Norrskedika på bakluckeloppis med svärmor.
Sagt och gjort så drog vi i väg med hela hennes bil och ett släp med en massa prylar.
Jag hade hur mycket kläder som helst. Efter mig, Nova och Cliff. Skor, jackor, väskor, skivor och en massa mer.
Jag blev av med en hel del. När jag väl räknade pengarna så hade jag sålt för över 1600 kr. De var inte helt fel. Och årets första solbränna fick jag med. Jäklar vad solen tog. Jag är röd som en kräfta. De kommer nog att svida bra.

Nu blir de mys här hemma. Nova hon sover efter att ha härjat och gosat med mig sen jag kom hem.
Gud så jag saknade henne när vi var borta på loppisen. Jag är inte van att vara i från Nova så många timmar i rad. Usch så jobbigt de var. Nog för att tiden gick fort. Men jag saknade henne så. Hur ska de bli när jag ska börja jobba igen?
Nej, usch så jobbigt.

Nej, nu sitter Cliff redo med en film.

Trevlig kväll på er..



Visst ja, har helt glöm att berätta att de går jätte bra nu när Nova sover i eget rum. Visst jag var in till henne två gånger på onsdags natten då hob blev dålig. Och även 2 gånger på tordags natten. Men i går natt så var Cliff in en gång vid 23 tiden sen sov hon hela natten fram tills jag klev upp kl 5:30.
Nu när hon nästan är helt pigg så har jag planerat att inte gå in till henne något. Så de åter står att se om hon skulle vakna, om jag kan hålla mig från att inte gå in.
Men jag måste sluta med de nån gång. =)

Ja, men jag får väl önska er en trevlig kväll igen då. =)

Kommentarer
Postat av: Pety

Duktig tjej :) Iza har precis fått kläm om hur man kryper och sätter sig upp..men ser att hon är bra sugen på att ställa sig i spjälsängen. de kommer. jaa det skulle vara kul att ses nån dag! de går så fort nu!

2010-05-23 @ 14:51:20
URL: http://beloelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0