Men Emelie då!!

Nu har jag inte bloggat på en vecka nästan. Jag har mina stunder.
Ja, vad har jag gjort den senaste veckan? Humm!! Jag har umgåts med Madde och Malte som vanligt. Min andra hälft. =) De har blivit så. Kul tycker jag att de är Vi som var bästa vänner när vi var yngre sen så kom vi i från varandra och nu har vi hittat tillbaka till varann.

I onsdags så var vi till öppnaförskolan. Där de var ganska lungt med barn.
Men de var en pojke där som var ca 6 år som kom fram och slet av Malte en leksak som han lekte med. Jag tog tillbaka saken från pojken och sa att de var Malte som lekte med den saken nu.
Pojken blev jätte arg på mig coh sa att (han Malte) dregglade ner den.
- Ja, men de är ingen fara. Att man tvättar av den sen.
Pojken blev arg och gick. En till som jag tror blev arg var hans mamma som stirrade på mig.
Tycker ni att de var fel av mig?
Man måste kunna säga åt andras barn när de gör fel. Eller?

Så bokade vi in oss på en tripp till Furuvik med ÖF. De ska bli trevligt. Första gången för Nova.
Är de några av mina läsare som också ska med?

I dag så hade vi loppis utanför Solkällan. De gick så där. Tråkigt. Får stå på Willys parkeringen nästa gång.

Nova har fått en ny kompis Niklas Holm heter han. =) Han har varit hennes lekkompis hela kvällen.
Han höll Nova uppe till halv tio i dag. Hon som brukar ligga och sova senast kl åtta i vanliga fall.
Men hon visade inte en tillstymmelse till att vara trött så jag lät henne leka på.
Men när klockan blev över nio så tyckte jag att de var dax att sova för henne.
Kan ju hoppas på att hon sover längre i morgon bitti.

Nu sitter jag här med grabbarna efter en kväll som har bestått av grillning. Jätte trevligt har de varit. Ett halft glas vin har jag intagit under kvällen. Kan lova att jag är trött som ett as nu. De är ju rena sömnmedlet.
Så jag tänker tacka för mig och gå till sängs nu.

God natt på er



Mina älsklingar


Kommentarer
Postat av: emma - mamma till thindra

ja tycker de var rätt de där som hände på öppnis.. kan bli irreterad jag med på föräldrar som bara sitter och glor men säger inget till sina barn om de tar saker från något annat barn.. vi ska oxå med till furuvik :) blir thindras första resa dit med :)

2010-05-15 @ 22:38:45
URL: http://xxemmaxx.blogg.se/
Postat av: Emelie

Emma- Va roligt hoppas att vi blir ett gång som åker. =)

De finns speciellt en mamma som jag blir speciellt irriterad på som bara sitter och pratar i sin mobil och sonen åker om kring på en traktor och kör nästan in i alla bebisar som sitter och leker på golvet.

Du kanske vet vem jag menar.



Bra att någon håller med mig att man måste få säga till andras barn när dom gör fel.

2010-05-16 @ 09:07:56
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: louise

hej. nej det var helt rätt av dig emelie. jag skulle skämmas om mitt barn gjorde så mot ett mindre barn. så bra gjort ! ;)



skulle också gärna vilja åka med till furuvik men det är ju som sagt den 31 maj och vi har BF den 3 juni så jag tror inte jag kommer vara så pigg att gå på furuvik hela dagen. sen jobbar jukka också, orkar inte gå själv med moa. men annars hade jag också följt med. :) men ni får nog super trevligt. hoppas det blir fint väder bara ! :) kram

2010-05-16 @ 09:19:11
URL: http://louisean.blogg.se/
Postat av: sara

Det är klart rätt ska vara rätt, när min 3 åring gör samma sak är jag noga med att man får vänta på sin tur, t.ex när det gäller leksaker. Men det är ju inte alltid man ser vad som händer och då är det ju jätte bra om man vågar säga till andras barn, tycker jag iaf. Skulle inte ta illa upp om någon sa åt min pojk om jag inte såg vad som hänt. Vi ska till furvik oxå:D

2010-05-16 @ 16:26:40
URL: http://sarazsara.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jag håller även med dig. Jag försöker redan nu att säga åt Alexander att man inte tar leksaker andra barn har. Dock lyssnar eller så förstår han inte så mycket men jag övar o tränar så att han ska förstå. Och jag blir bara glad om någon skulle se att han sliter av något barn en leksak och sen säger åt honom. Igenom det hoppas jag att han ska lära sig att lyssna och att man inte tar saker andra barn leker med.



Vi ska till furuvik vi med! :)

Sen ses vi ju öppna i morrn med ;)



kram kram

2010-05-16 @ 22:32:05
URL: http://stephanieronning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0