ÄNTLIGEN!!

Ja, jag säger då de. Äntligen så fick jag Nova att dricka nästan en hel flaska med välling. De är stort de. Nova som har totalt ratat välling. Men nu så. De gäller att ligga i och vara envis. Jag hoppas innerligt att hon börjar att gilla välling. De skulle vara så skönt om hon kunde sova hela nätter. Som de är i dag så vaknar hon minst 2 ggr per natt.

En till sak som jag gjorde i dag var att jag flyttade in spjälsängen till Novas rum. Jag pratade med några mammor på ÖP i dag, dom berättade att deras barn sov mycket bättre i eget rum. Så jag beslutade att göra ett försök jag med.
De kan ju lika gärna var vi som stör Novas sömn och väcker henne.
Varje gång Nova vaknar upp under nätterna så plockar jag upp henne för att försöka få henne att somna om. Ger henne ersättning tills hon somnar. Jag vill inte att Nova ska väcka Cliff som ska upp och jobba.

Men de kan lika gärna var så att Nova drömmer när hon vaknar.
Därför så får vi prova att ha Nova i eget rum nu.



Härlig sovstil va?

Kommentarer
Postat av: louise

gud va spännande ! hoppas det går bra för er inatt. härligt att du tog steget att låta henne sova i eget rum för annars är många mammor skeptiska till det och låter gärna barnet sova med dom tills det är upp emot 2 år. men jag tror bara det är nyttigt för dom att få eget rum tidigt. :) hoppas det går bra. kram

2010-05-19 @ 22:00:15
URL: http://louisean.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till thindra

hur gick första natten för nova i sitt rum då? :)

de har startat en grupp på facebook, några mammor från öppnis som vill hålla kontakt och ses och leka med barnen under sommaren fast öppnis är stängt :)

ni kanske är intresserade? :)



http://www.facebook.com/profile.php?id=1227860946&ref=pymk#!/group.php?gid=118741231496092

2010-05-20 @ 21:26:04
URL: http://xxemmaxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0