Inte har jag bloggat heller

Nu var de ett tagsen jag bloggade. Har inte haft nå att skriva.
Nej, men de har varit fullt upp som vanligt. Men i dag så har jag tagit en riktigt städdag, de behövdes.
Man får passa på när de regnar.

Skattepengarna har rullat in dom med. Så nu har jag entligen köpt en ny cykel.


En sådan blev de. Är så nöjd med den. Vi har redan varit på många cykelturer. Nova verkar att gilla de. Men jag köpte en för stor hjälm åt henne så första gången var inte så kul när hjälmen bara åkte ner över hennes ögon. Men hon var glad ändå.



Nu har hon fått en lite mindre så nu är fröken Nova nöjd.

En pool har även kommit upp här hemma. Så första doppet har även avklarats.



De gillades. Så hon plaskade runt i poolen. Även mamma blev ganka blöt utan att ha doppats sig.

Skolavslutning har vi också varit på i veckan. De var Adina som slutade i förettan eller vad de kallas. De första gången jag fick gå på en skolavslutning i kyrkan.
Själv så har vi alltid haft nere på Holmarna. Men jag måste säga att jag gillar avslutningarna på Holmarna med. De är lite mera sommar över de. Fast de är väl bara för att jag är uppväxt med de.

Lite bilder från skolavslutningen kommer här.



Nova trygg i mormors famn



Adina



Adina med lila och Elisabets söta dotter Hanna.



Bus i kyrkan. Men hon var inte så livlig som jag hade trott. Lite ljud kom de ur fröken Novas mun. Hels när alla andra tystnade så passade hon på att höras. =)



Så jäkla go våran dotter. Älskar henne över allt annat.
Hon förgyller min dagar med en massa skratt och gos. Hon är absolut de bästa som har hänt mig och Cliff självklart utan han så hade aldrig Nova blivit till.

De är så skönt nu. Hon har börjat att sova hela nätter och vaknar vid åtta tiden. Jag klagar inte.
Men de är full fart på Nova, hon har börjat att ställa sig på fötterna och händerna i golvet och rumpan i luften så nu är de inte långt kvar tills hon reser sig upp.
Jag tror att hon kommer att resa sig och gå innan sommaren är slut.

I morgon så ska Dodgen rulla igen. Äntligen. Hade hoppats på att fått stereon fixad med men så blev de inte. Jag får ta och sjunga lite. =)
Vi ska ta en tripp till Biltema och köpa en varin flytväst till oss. Nu har svärmor tjatat länge nog på oss. Nova har vi fixat en till så nu är de till mig och Cliff.

Nu blir de fortsatt mys i soffan med min underbara sambo.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Fina bilder :) . De var min första avslutning i kyrkan. . Tycker den var fin. Vilka duktiga barn! 6-års är slut till hösten börjar dom 1an, vad tiden går fort. . Nova var så söt, tiden går fort och de lär sig så mycket, hon går nog snart :)

2010-06-12 @ 09:04:03
Postat av: Stephanie

Ja det beror nog på vad man är uppväxt med. Jag har ju också haft alla mina avslutningar upp till 6:an i kyrkan. Och det tycker jag inte är något annorlunda. Men precis som du säger så är det ju det man är uppväxt med som man är van vid. Jungfru ligger ju så nära kyrkan så därför har dom väll utnyttjat kyrkan i alla år. Krams

2010-06-13 @ 13:56:24
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Madelene

Vad söt hon är Novisen :) Vem är Adina?

2010-06-14 @ 13:25:02
URL: http://[email protected]
Postat av: Emelie

Madde- Adina och Amanda är mina småsystrars halvsystrar. Mina småsystrar och jag är bara halvsystrar.

Hängde du med? =)



2010-06-14 @ 19:51:16
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0