Första arbetsdagen på över ett år

De hade jag i dag. Men de kändes riktigt bra. Var lite ringrostig i början men sen så var jag på G igen. De var riktigt kul att vara tillbaka, träffa alla arbetskompisar och få jobba lite igen.
Men självklart så saknade jag mitt lilla hjärta som var hemma med pappa.
De hade gått så bra för dom så. Nova bade i hennes pool och passade även på att BAJSA i den.
Haha shit jag jag hade garvat om jag hade sett de. Stackars Cliff som är så kräsmagade han fick ta reda på de. Han höll på att spy flera gånger om innan han fiskade upp bajset med en liten hink.

Igår så hade vi besök av en äcklig jävla snok på vår bro.
Min farbror skulle åka i väg en sväng och fick syn på den, var av han trodde de var en plastorm och sträckte ut handen mot den och ormen gick till attack mot han.

- Örjan ropade jag trodde de var en plastorm.
Brorsan går mot ytter dörren och får se ormen.
-Oj, jävlar de är en riktig orm. Och var stor den var då.
-Men va säger ni. Jag får panik. Jag HATAR ormar.

Men de som var mindre bra var att alla som var här henna var lika rädd för ormar allihop.
Cliff gick och hämtade sitt luftgevär men han vågade inte gå när och skjuta den. Sicktet var trasigt så de var inte de lättaste och pricka.
Då klev brorsan fram och fick var prickskytten.
De lyckades ha i hjäl ormen men efter de så vågade ingen ha bort den från vår bro.
Efter ca en timmes laddande så vågade Örjan och Cliff sig på att ha bort ormen.
Nu kan jag tala om att jag är så jävla rädd att gå utanför dessa dörrar. Jag öppnar försiktigt och kollar att kusten är klar innan jag vågar mig ut.
Är de inte måsar så är de ormar.
Usch!!

De var lite vad som har hänt här hemma. Nu är Cliff pappaledig och ska vara hemma med Nova i 3 veckor då jag ska jobba. De kommer att gå galant de. Cliff är så duktig med Nova så. Han trodde nog att han skulle få semester nu men de kan han glömma. De är ett ständigt passande. Nova är mer vild än tam. Hon är och klättrar överallt nu. Hon har klättrat upp i soffan flera gånger. Nu i går så var hon på väg upp på TV:bänken. Så någon semester de kan Cliff glömma.


Nova älskar att bada. De gör vi varje dag är hemma nu.



Kladdar de gör hon med.





Skummt kort va?




Årets första dopp blev de i lördags.





Så var de där att komma upp i båten igen. De tog ca 5 min innan jag kom upp. Tur att jag har en stark sambo.=)
Är nog dax att införskaffa en badstege?!





Nej, nu blir de sängen för mig. Klockan ringer 4:45 i morgon.

Lovar att vara bättre att blogga.



Kommentarer
Postat av: emma - mamma till thindra

vet hur du känner ang jobbe, är inne på min 3:e vecka nu.. men skänt att få tjäna lite pengar själv med :) och min mange trodde oxå de var typ semester att vara hemma med thindra, men den uppfattningen har han ändrat nu ;P haha.. vart jobbar du någonstans då? :)

2010-07-05 @ 22:24:03
URL: http://xxemmaxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0