Härlig helg

Denna helg har jag nog lagt på mig lite skulle jag tro.
I fredags så kollade jag på Idol finalen. Helt rätt som vann. Jay är grym. Vilken röst. Hoppas det kommer att gå bra för den grabben.
Lördag var de fullt upp. Kl 12:00 så skulle vi vara hos familjen Leidhammar för att fira söta Ronja som hade fyllt ett år.
Där bjöds det på smörgåstårta och prinsesstårta.
Kl 16:00 var de dax för julbord nummer ett i år. Först ut var julbordet i Furuvik med Galaxen gym. Det var ett riktigt fint julbord. Synd bara att de är så mycket folk där på samma gång. Köerna blir långa och dom hinner inte fylla på maten och besticken innan de tar helt slut. Vi fick stå och vänta i ca 10 min på besticken men då hann vi bli riktigt hungriga.
Jag agerade chaufför under julbordet så de blev en nykter kväll för mig. Jag åkte hem och kollade på Så mycket bättre med mamma som var barnvakt under julbordet.
Så var de dax kl 14:00 på söndagen igen. julbord nummer två. Denna gång så var de på Kungsådran på Laxön.
Familjen Leidhammar bjöd hela familjen och respektive. Vi var 18 stycken som åt tillsammans. De är helt otroligt vilken givmild familj Leidhammar är.
De julbordet tyckte jag var snäppet bättre än de i Furuvik. Dessertbordet var mycket bättre. De fanns så mycket mer att välja på. Och laxen, jag säger bara mmmm.
Men vi hade en riktigt trött dotter med oss. Inte ville hon sitta still heller. Hon skulle springa runt bland buffen och alla bord. Tur att gästerna såg så glada ut och pratade med Nova.
Nu blir de mys i soffan. I morgon så är de lucia firande kl 7:00 på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0