Undra om??

Hoppas jag har lyckats att övertala Cliff om att åka till Fjärranhöjder i morgon. De skulle vara så kul. Men de ser mörkt ut på ekonomifronten. Tur att de inte är så långt tills barnbidraget rullar in.


Var till bvc i dag. Nu är Nova 75 cm lång och väger 9735 gram. De var lite tråkigt att Anna-karin inte var där.
Kändes så konstigt att få prata med en som jag aldrig hade sätt förr. Jag som hade så mycke frågor och funderingar.
Sköterskan var allmänt stressad med. De hade dragit ut på tiden för dom och som var kort om personal dessutom.
Jag skulle ringa och prata med Anna-Karin nästa vecka då hon var tillbaka.
Stackars Nova är så hård i magen. Hon grinar hysteriskt när hon bajsar. Jag vet att de beror på att hon inte dricker välling och vill ha ersättning ist. De är inte alls bra för henens mage. Men vad ska vi göra då hon vill ha ersättningen då hon ska sova?

Hon har även varit dålig på att äta nu i några dagar så då blir de att vi måste få i henne något då blir de ersättning. De är som en ondcirkel.

Försökte senast i dag med välling men hon totalt ratar de.

Nu blir de till att ge katrinplommon och russin.
Stackars lilla Nova.

Snälla kom med råd hur vi ska kunna sluta med ersättingen helt..


Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag säger såhär. Det är bara att sluta med den helt från och med direkt. Hon behöver inte den nu. Vi har haft såå mycket mat problem med Aurora då hon vägrade äta nå annat än burkmat, bvc sa att sluita och vill hon inte äta nå annat, så får hon vara utan. Ge inte det hon vill ha isätlelt för då lär dom sig och vet exakt hur dom ska göra för att få som dom vill, dom är inte dumma. Och barn svälter inte sig själv, dom äter när dom blir riktigt hungrig.



Vi gjorde så och det gick 2-3 veckor så åt hon riktig mat. Så bara att sluta direkt :) Ge hellre nå gröt eller youghurt eller fil eller det som går i, går inget i så är det så, inget hon avlider, hon äter när hon blir hungrig. Aurora ville aldrig ha välling eller ersättning heller. Kram

2010-08-17 @ 23:40:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Stephanie

Hur reagerar hon när ni blandar ersättning och välling då?

2010-08-18 @ 00:16:48
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Terese

Astrid har haft problem med magen sen hon föddes till nu för 2 månader sen. Då blir hon 2 nu i september. Hon har grinat som en stucken gris när hon skulle bajsa, det tog mig 9 månader att få ett recept på laxer medel från Barnläkaren i Tierp, d var på 4 besöket de gav med sig.På bvc fick jag höra att de kunnde ha problem m magen det var ingen fara även om hon inte sov på 14 dagar, pga magsmärtor. Men nu när hon är bättre så kör vi bara med messmör i vällingen, när hon åt ersättningen när hon var mindre så hade vi det även i den! De smörjer tarmen.

Hoppas att det blir bättre! kramar

2010-08-18 @ 12:37:17
Postat av: Emelie

Tack för era råd.

Vi köpte en ny sorts välling i dag så jag hoppas att hon kommer att gilla den.

Köpte även russin som skulle vara bra för deras små magar.



Stephanie- Vi har prövat att blanda 50/50 med välling och ersättning med de fungerar inte. Vi har blandat även 80/20 fungerar inte. Sista utvägen var att blanda i vaniljsocker. Inte de heller.



Men nu ska vi göra ett tappert försök igen.

2010-08-18 @ 18:32:34
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: angelica

du kan ha i messmör med det löser upp magen har alltid jag kört med,sen kan du ha i det i vällingen med blir den lite sötare och hjälper mot magen:)

2010-08-20 @ 10:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0