Ronjas dop

Då var de gjort. Ronja Maria Melissa är döpt.
Sötisen var så duktig i kyrkan glad och go hela dopet. Nova och Ronja hade en konvisation med varandra i kyrkan. Förs stå började den ena kusinen så svarade den andre. Hur gulligt som helst. Många i kyrkan la märke till de och började att skratta. Efter dopet så kom kantorn fram och påpekade detta och tyckte att de va så gulligt.


Syrran ringde upp mig tidigare i år när dom hade planerat att döpa Ronja och frågade om de var okej att även Ronja fick heta Melissa som Nova.
Men absolut. Jag tyckte de va jätte roligt.

Så nu har vi två Melissa i släkten.
Vi systrar heter Elisabeth i mellan namn. Mamma ville väl igentligen att de skulle vandra vidare. Men varken jag eller Sarah var så pigg på de. Så, så blev de inte. Jag har även brytit trenden att vi har tre namn.
Nova fick bara två. Nova Melissa Karlsson. Tyckte de fick räcka.

Här kommer lite bilder från dagen:












Min älskade och saknade Mormor skulle ha fyllt 74 år. Saknar henne så otroligt mycke. tänker på henne varje dag.
Min trygghet i livet.

Jag gick upp till minneslunde efter dopet och (pratade) med henne och berättade lite om Nova.
Tårarna rann ner för min kind.
Älskade mormor. Önskar du hade fått träffat min dotter.


Kommentarer
Postat av: emma, mamma till julia [foto]

hejsan! ja det är jag som har fixat med lojsans blogg :) tyvärr hinner jag inte med att fixa bloggar nu, jobba heltid och försöka hinna vara med fmailjen :( mvh emma

2010-08-08 @ 09:42:30
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Madelene

Hahaha heter du Elisabeth i mellan namn, välkommen till klubben då! :) Aurora fick heta de i mellan namn oxå, hehe. Kram

2010-08-08 @ 20:38:18
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0