Försäkringskassan

Oj, oj vad ska ma säga? Som jag sa tidigare vilken tur att jag har Madde.
Ringde dom angående föräldrapenningen nu. Och jag har fyllt i allt rätt tack vara Madde min ängel.
Så nu ska jag få pengare från och med den 25/9 Om dom hinner handlägga ärendet.
Men de skulle inte vara nått prombel trodde killen. Allt såg bra ut som jag hade skickat in. Men de kan ta lite längre tid att betala ut pengarna första gången sa han. Så ja jag hoppas jag hinner få pengarna den 25/9 vi har ju räkningar att betala vi med.

Men nu när Madde har förklarat för mej så förstår jag mycke bättre hur man ska göra på Försäkringskassans hemsida så jag hoppas jag kan fylla i rätt till nästa gång.
Fyllde ju i ända fram till i Mars nu när jag skickade in.
Madde sa de att de är lika bra att fylla i långt fram så är de bara att ändra eftersom.
Ist att krångla och fylla i vare månas då kanske man glömmer bort de.
De är ju sant de.
Men jag uppmanar alla blivande mammor att fylla i de i tid så nå hinner få pengarna i tid.
Om ni tänker sitta med papper så är de jätte viktigt att vara ute i god tid för de kan så lätt bli fel så ni får tillbaka dem och måste göra om de.
Så blev de för en annan kompis flera gånger. Tillsist så ringde hon upp till Försäkringskassan och satt med en tant i luren undertiden hon fyllde i så hon visste att de skulle bli rätt.

Lycka till alla blivande föräldrar de är inte lätt.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Vad bra att det blev rätt, bara glad att kunna hjälpa till :) Kram

2009-09-09 @ 19:55:08
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0