Äntligen hemma med våran älskade dotter

Äntligen är vi hemma igen. Med våran älskade dotter Nova.
Nova Melissa Karlsson heter hon.
Hon va 55 cm och vägde 4326 gram. En stor tjej.
Men förlossningen gick bra. Jag behövde aldrig bli igångsatt. Värkarna kom på natten till Fredag. Jag vaknade upp halv fyra och hade regelbundna värkar på 4 mins mellanrum så de va bara att ringa in de.
Sagt och gjort så vi var inne på förlossningen halv 5. De kollade kurvan bra länge på mej. Sen blev de ett lavendelbad. Klev upp ur badet vid 6:45 då va värkarna väldigt täta. 1 ½ min mellan och de varade i 1 min.
Sen fick vi komma in på en förlossnings sal. De berättade om lustgasen jag skulle använda och så.
Sen gick de undan. 9:44 kom Nova ut.
Lustgasen var till storhjälp. Jag klarade mej bra på den. Fick två bristningar som de va tvungen att sätta några styngn på. Men inge farligt.
Barnmorskan, undersköterskan och Cliff skrattade åt mej för jag frågade flera gånger:
- Men är hon inte ute snart?
Då var jag så nära men jag tycket att de inte kändes som om hon inte var ute nå alls.
Bara en krystning till så var hon ute.

Så ganska fort gick de.
Upp till BB efter de. Där fick vi dela sal med en annan blivade mamma. Och de var oktobebbe "Petra" som jag har pratat mycket med via bloggen.
De va jätte roligt och kunna ligga och prata med henne. Byta en massa funderingar och så.

Men de dryga var att mitt blodtryck var "ÄR" så högt. De ligger på 140/105 och de är tydligen alldeles för högt.
Pga så fick vi stanna i 3 dagar för risk för att få havandeskapsförgiftning. När vi väl fick åka hem i dag så låg trycket kvar på samma. Nu skulle en Gynläkare kontakta vårdcentralen och följa upp mej. Kanske ska få börja medicinera de nu om de inte sjunker.
Men de konstiga är att jag inte känner av de alls.

De va min lilla berättelse.
Nu ska jag sniffa på min underbara dotter igen.
Lovar att lägga in en bild snart. Har inte laggt in de på datan än.
Men jag ska göra de snart. Lovar.

Elin Skytt-Du va närmast på att gissa rätt på datum. Nova kom den 18 September som du gissade.
Madde S- Du va närmast på vikten och längden. Din gissning var 4100 gram och 52 lång. Så inte så illa gissat.
Och en mörk Nova va de många som gissade på.
Och de är de.. =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

GRATTIS!!!! marina har hållt mig underättad passa på att njut nu tiden bara springer iväg...känns som det var igår Anton kom =)

2009-09-21 @ 19:18:39
Postat av: Susanne Löf

Grattis grattis!

Gud vad mysigt med en liten bebis.

Jag längtar tills det är min tur, ska bara övertala sambon först :)



Mvh Sussie

2009-09-21 @ 20:02:48
Postat av: Milla

Grattis till er båda! Hade på känn att hon hade kommit nu=) Va härligt att ni är tre nu! Ser framemot att se bild på sötnosen. kramar!

2009-09-21 @ 20:23:14
URL: http://www.metrobloggen.se/camillaaa
Postat av: Elisabet (kompis till Madde)

Grattis ännu en gång :)

2009-09-21 @ 20:55:13
Postat av: Emelie

KÄRLEK!! Mys och lukta åt mig så länge <3<3<3

2009-09-21 @ 21:55:11
URL: http://pemzan.blogg.se/
Postat av: louise

skönt att äntligen få komma hem. :) längtar tills man får komma och sniffa på den lilla. :) ta hand om er !

2009-09-21 @ 21:56:18
URL: http://louisean.blogg.se/
Postat av: Madelene

Grattis igen tjejen!

Härligt att vara hemma :)



Vad kul att jag gissade nära. Sköt om er nu så kommer jag och hälsar på er när ni kommit iordning och varit hemma ett tag.. Vet själv att man vill ha familjen först, kramen :)

2009-09-21 @ 23:32:35
Postat av: Jelika

Grattis!



Jag hade högt blodtryck i ca 2 månader efter att min älsta son föddes. Hade svår havandeskapsförgiftning i slutet med honom.

Vila så mycket som möjligt är mitt tips, de hjälpte mig!

2009-09-22 @ 13:02:22
URL: http://jelikas.blogg.se/
Postat av: Pety

Välkommen hem gumman :D visst är det svårt att få tiden att gå ihop? haha, när de sover har man ju en massa annat man måste ta hand om oxå. Stressigt värre. Men underbart :D skitroligt att vi hamnade brevid varandra tycker jag :) trevligt att träffa er

2009-09-22 @ 15:55:07
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0