4 veckor

I dag blir våran tjej 4 veckor.
Och vart tog dom veckorna vägen? Tiden har gått så fort. Men va Nova har vuxit på de här veckorna. Så nu har hon storlek 62 på kläder. Eller vissa iaf. Hon kan fortfarande ha 56 på vissa. Kläderna är ju så olika stora.
Efter som Nova blev 4 veckor i dag så började vi med D-dropparna i dag. Dom tyckte hon inte om. Eller jag gjorde lite fel jag med. Gav henne dropparna på en vanlig sked. Skulle ju ha tagit hennes plastsked och blandat med lite bröstmjölk. Så de får vi göra i morgon ist.
Men vilket väder de har varit i dag. Som tur var så fick vi skjuts till BVC i dag av svärmor. Kunde inte gå i de här spöregnet. Usch riktigt höstväder. Så tråkigt.
Men va tjejen våran har vuxit. Nu vägde hon precis 5 kg. Och huvudet var 36 cm.
Så på en vecka hade hon ökat i vikt från 4755 gram till 5000 gram. Men de har jag märkt jag med på ammningen. Får sitta mycket längre med henne nu. Hon äter mycke mer. Jag tyckerde är så mysigt och amma så inte gör de mej något. =)
Anna-Karin gjorde ett test på Nova i dag på BVC. Hon höll fram ett gosedjur framför ögonen på henne och kollade om hon följde de med blicken. Och de gjorde hon. Så skönt och veta att allt är som de ska.

Nu ska jag passa på att byta sängkläder medans Nova sover.


Älskar våran Nova så mycket. Hon är de bästa som har hänt mej.

Kommentarer
Postat av: Pety

Gud va roligt :) Isabel har knappt växt till 56 haha. Jaa ärret läker jättebra, är sjukt glad att jag slapp infektion :)

2009-10-16 @ 16:26:40
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack <3

Ja, det var ju nästan två vintra :)

Men det var skönt att krysta fram en liten bebis kan jag tala om!! Eller inte skönt kanske ;)

Allt bra med er??

Kramar

2009-10-16 @ 20:20:10
URL: http://pemzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0