Svininfluensan

Nu har vi bestämt att vi ska vacciera oss.
Så i morgon ska vi ner.
Jag är redan rädd. Är så sjukt spruträdd. Hade de väldigt jobbigt under graviditeten. Alla prover som man tar, men de värsta var alla stick i fingret. Usch de gör så ont.
Mamma brukar säga de.
- Men tatuera dej de går bra?

Men de är inte allas samma sak. De gör ont på ett helt annat sätt.

Nej, de känns helt rätt nu att vaccinera oss. Jag har varit helt i mot de. Men Anna-Karin på BVC fick mej att tänka om.
Jag lär ju tänka på Nova i den här situationen. Så jag gör de för hennes skull.
Vill absolut inte att hon ska bli sjuk.
Så om jag vaccinerar mej så går de tydligen ut i bröstmjölken till henne så hon också får i sej.
Skulle aldrig förlåta mej själv om jag skulle gå och bli smittad av svininfluensan och föra de vidare till Nova.
Därför blir de vaccination i morgon. De är jätte många i Skutskär som har insjuknat i svininfluensan. Så jag vill inte riskera att bli smittad.

Åh, vad jag hatar sprutor kommer säkerligen drömma mardrömmar i natt...






I morgon kommer våran nya tvättmaskin. Äntligen.
Så i morgon blir de tvätta av..
Har hur mycke tvätt som helst nu. Har inte tvättat på en vecka nu.
Underbart med en ny.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

De kommer gå bra.. ja kände inget o ja avskyr sprutor,,

2009-11-13 @ 08:48:44
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Madelene

DEt komemr att gå bra! Skönt att du besätmt mig, ska cliff oxå ta? Micke vägrar här hemma men jag har gjort mitt iaf för att skydda henne. Kramen

2009-11-13 @ 15:24:39
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0