Lite och läsa för er

Graviditeten:

Vilka var dina favoritkläder? tunikor och leggings
Vad var din/dina favoriträtter?  oj, hade inge speciellt åt som vaniligt

Vad var din/dina favoritdryck?
vatten i massor
Vad tyckte du inte om?
kaviar, tålde inte ens lukten
Var det någon favoriträtt som ändrades? nope
Vad var du mest sugen på? jordgubbar
Hade du halsbränna? inte alls, mest som en klump som fanns där i bland
Hade du foglossning? nån gång på slutet av graviditeten
Hade du sammandragningar? ja, nån gång
Mådde du illa?
nej
Vilken sovställning var bäst?
på sidan
När var din BF-dag? 15 September
Gick du över tiden?
2 ½ dag
Hur mycket gick du upp i vikt? 18 kg
Hade du mycket vätska i kroppen? ja, på slutet
Hur var ditt psyke? stabilt =)
Gnällde/klagade du? nej, inte så mycket tror jag =)
Vad trodde du det var för kön? flicka kollade på ULJ:et
Visste du vad det var för kön?
ja, vi kollade ju på ULJ:et
Hur låg ditt SF-mått?
följde kurvan iaf, sist låg de på 37
Var du rädd för något?
att något skulle vara fel med henne, att hon inte var frisk
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? naturlig förlossning
Hur ser du på graviditeten idag? De va en jätte härlig period i mitt liv. Saknar magen ibland.


Förlossningen;

När började din förlossning?
18:e september, på morgonen vid sju tiden
Hur började den? vaknade halv fyra på natten av att jag hade förlossningsvärkar
När åkte du/ni in till förlossningen? vid halv 5 efter att jag pratat med förlossningen
Varför? dom tyckte vi skulle komma in
Vem/vilka åkte du in med? min sambo Cliff
Fick du/ni åka hem igen? nej, nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Gävle sjukhus
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 4 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen: när vi kom in så fick jag bada lavendelbad för de fanns inga salar lediga, De var 7 till inne och födde samtidigt. Sen så fick jag en sal vid sju tiden. Sen väl inne i salen så gick allt fort. Nova är född 9:44
Vilken/vilka var med under förlossningen? Cliff
Tog du nåt smärtstillande? lustgas
Grät du? när jag fick Nova i min famn. Hon var ju så söt
Vad tyckte du var jobbigast? sista biten. Axelpartiet.
Var du rädd för något?
nej
Hur lång tid tog det?
från att förlossningen startade så tog de 2 timmar 45 min ca
Hur ser du på förlossningen idag? den gick bra. Är inte skrämd


Barnet;

Vad blev det för kön?
en flicka
Hur mycket vägde barnet?
4328 g
Hur lång var barnet?
55 cm
Vad var huvudomfången?
33 cm
Hur mådde barnet? jätte bra







ALLA SOM VARIT GRAVIDA Å NU ÄR MAMIS.. KOPPA Å LÄGG IN I ERA BLOGGAR :)




Kommentarer
Postat av: Stephanie

Nej då kan inte jag heller. Fredrik fyller år i morgon han med så! ;)



Onsdag då ? :)



Hörrö du får ta och komma ut på msn i stället.

Enklare att skriva där tycker jag.



Puss Krams

2009-11-02 @ 08:08:34
URL: http://stephanieronning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0