Fullt upp hela dagen

I dag var jag på efterkontroll hos min BM.
Allt såg så bra ut så. Skönt de. Pratade även om preventivmedel. Funderar på att sätta in en P-stav.
Är de någon som läser min blogg som har erfarenhet av de preventivmedlet?
Gör de ont att sätta in?
Fick ni någon biverkning?
Nu var de många frågor?
Jag är ganska säker på att jag komeratt välja de. Vill inte sätta en någon spiral och minipiller fungerade inge bra för mej så då blev de bara P-stav kvar.

Efter besöket hos BM så mötte Madde upp mej så gick vi hem till mej och sedan kom Stephanie med sin son.
Mamma och bebis träff i dag med.
Oj, vad Alexander hade vuxit. Så charmig han är.
De står inte på förrän Nova är 6 månade med. =)

Nej, nu måste jag få något i magen.
Bloggar mer snart.


Kommentarer
Postat av: Linda W

Jag fick en p-stav insatt hos barnmorskan i skutskar for nagra ar sedan och hon satte in den alldeles for langt in i armen sa den maste bli opererad ut nu eftersom den har forsvunnit och man kan inte kanna den.Det gick ut forra aret men nu har jag en ny i andra armen.Nar dom satte in den i Skutskar fick jag inge bedovning och det gjorde jatte ont, men jag trodde att det va normen men nar jag satte in min nya har i england sa fick jag bedovning som dom sa att man SKA fa och det kanndes knappt.Jag har funderat pa att stamma dom eftersom jag har fatt tagit ledigt fran jobbet (nar jag jobbade heltid) for att fatt aka till sjukhuset 2-3 ganger for att gora en scan och doktorn forsokte aven oppna armen och 'leta' efter p-staven men kunde inte hitta den.Nu ar jag pa vantelista for att fa den urtagen.



Jag har generellt trivits bra med mina,det enda jag markt ar att de forsta manaderna efter att jag satte i dem fick jag ganska dalig hy.Men det lugnar ner sig men det kan ju va olika for olka personer.



Se bara till att nar den har blivit insatt ska den kunna kannas tydligt under huden,man ska kunna 'vicka' pa den for den ska vara ytlig.Barnmorskan verkade inte riktigt veta vad hon gjorde nar hon satte in den pa mig,kommer inte ihag hennes namn.Men hon brukade komma till Rotskar,du kanske minns? Hoppas jag inte avskrackt dig,jag trivs som sagt med den och tycker det ar det basta preventivmedel jag provat men se till att dne blir insatt ratt! Och fa bedovning!



Hoppas det gar bra :-)

2009-11-19 @ 22:47:36
Postat av: Elisabet

Tydligen kan man gå upp fasligt i vikt.. men de e nog kanske olika..



Har inte haft stav själv då ja inte får ha det..



Lycka till

2009-11-20 @ 10:30:12
Postat av: Jelika

Jag satte in p-stav efter Tore och fick inga biverkningar och var lite små öm just på stället i typ 1-2 dager efter insättningen.

Gick inte upp ett g i vikt efter att jag satt in den!

Ända negativa enligt mig var att när jag slutade amma så fick jag tillbaka min mens och fick den då varannan vecka i 2 månader innan de kunde ta ut den.



Jag kommer sätta in spiral denna gång. Piller är nämligen inget för mig då jag bara glömmer av att ta dom.



Krama

2009-11-20 @ 11:19:57
URL: http://jelikas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har haft 2 st p stavar. Det känns inte ett dugg att sätta i den. Och inga biverkningar. Mensen försvann ca 2 år, sen när det var 1 år kvar på den fick jag små blödningar titt som tätt. Annars fungerade den bra tycker jag! Det är obehagligt att ta ut den, gör ej ont men själva känslan är äcklig!

2009-11-20 @ 17:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0