Vilka underbara arbetskamrater jag har

Som sagt jag är hemma från jobbet i dag. Förkyld och ont i ryggslutet.
Men jag börjar känna mej lite piggare nu.
Hade nästan bestämt mej för att jobba i morgon. Men då fick jag ett meddelande från Anci på jobbet.
-Där stod de att hon tyckte att jag skulle vara hemma i morgon. Och inte tänka på dom och de pengar jag förlorar.
De är precis vad jag tänker på. Anci känner mej hon.
-Så jag skickade tillbaka att jag kände mej piggare och hade tänkt jobba i morgon.
-Men då fick jag tillbaka att ingen ville ha mej på jobbet i morgon. Alla ville att jag skulle vara hemma och vila upp mej och tänka på mej själv och barnet jag bär i min mage.
-Jag vet att dom har helt rätt. Tårarna mina rann på kinderna när jag läste de. Jag måste tänka på mej och min kropp. Så jag sa till Anci att jag skulle känna efter riktigt om jag orkar jobba i morgon. Men jag sa att jag tror att jag kommer.
Jag är ju så envis av mej.

Men då ringde Tussen från jobbet.
-Emelie nu stannar du hemma i morgon och vilar upp dej ordentligt. Tänk på dej och ditt barn nu.
Åh, tårarna bara rann ner på mina kinder.
-Så du tycker de Tussen sa jag.
-Ja, de tycker jag. Sluta tänk på alla andra. Tänk på dej själv och din mage sa Tussen.
-Ja, du har helt rätt. Jag stannar hemma i morgon med sa jag.
-Bra sa Tussen nu håller du dej hemma. Nu får du ju vila i 4 dagar. De va längesen du fick de.

Hon har helt rätt. De va evighetersen. Sen i julas. Och innan de sen semestern i sommras. Så de va väl min tur nu. Synd bara att man ska behöva vara sjuk för de.
Men se känns skönt att mina arbetskamrater tänker på mej. De får mej att tänka efter lite extra.
Jag är dålig på att tänka på mej själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0