Funderar och funderar

Vad vill jag göra i mitt liv igentligen? Vad vill jag jobba med?
De ända jag vet är att jag inte vill vara kvar på hotellet resten av mitt liv.
Ja, nu är de ju inte läge att söka nytt jobb. De är ju ett som är säkert. Ingen som vill anställa ngon som ska gå hem på mammaledighet snart.
De vet jag ju. Men vill jag utbilda mej till något?
Undersköterska skulle ju vara mitt framtidsyrke enligt en undersökning på Facebook.
Är de de? Faktiskt om jag ska vara ärlig så fick jag mej en tankeställare efter att jag gjorde den.
Jag sätter ju alltid andra i fokus.
Men orkar jag plugga?
Känner bara nu när jag läser all teori till körkortet.
Men jag märker ju att är de något jag vill så går jag ju inför de.
Men är de läge att plugga när vi har fått tillskott i våran familj?
Vilka fonstiga funderingar jag får nu när jag har gått hemma nu en heldag och inte haft så mycket att göra. Eller haft nån ork kanske de heter.
Har inte orkat plugga nå.
Men i morgon blir de verkligen till och läsa teori.
Undra hur mina tankar kommer att gå under mammaledigheten om de snurrar så här nu?
I dags läget så känner jag verkligen för att göra något nytt.
Känns som om jag inte kommer någon vart innon hotellet nu. Har jobbat där i många år nu.
Men som sagt vad vill jag jobba med?
De är frågan.



Kommentarer
Postat av: Madelene

Om du vill plugga till undersköterska så är det verkligen något som jag rekommendera dig. Jag var skoltrött å orkade inte riktigt plugga men ville endå bli undersköterska. Man kan plugga till det på distans vilket jag valde och det var super bra. Man slapp att vara i skolan måndag - fredag 7 - 16 lixom, man kanske hade någon lektion i veckan eller varannan vecka. Å ska ni få tillskott är det ju bra. Då kan du ju göra både och :D Distansutbildningar är verkligen toppen, enligt mig!

2009-05-08 @ 22:52:20
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack för tippset. Ja, jag ska fundera på de. =)

2009-05-09 @ 12:00:09
Postat av: Annica

Låter som en bra idé! Jag har sökt in till hösten så är i samma banor :) kommit på nåt namn enu?

2009-05-12 @ 21:21:07
Postat av: Emelie

Annica- Nja, vi är lite oenes om namn fortfarande. Men de lutar åt Nova.=)

HAr du sökt in till undersköterska?

Är de Jerabeck?=)

2009-05-12 @ 21:43:52
Postat av: Annica

Kikade in på din blogg & kom ju på at jag inte svarat =) Nova låter fint, ett riktigt sött namn! KUl att det blir en liten flicka. Du har då blivit riktigt stor nu måste jag säga :) Ja, jag sökte in nu till hösten så kommer få svar i början på juli så jag hoppas på att komma in! Jajjemensan det är hon :)

2009-06-10 @ 00:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0