En sånn Söndag

Ja, i dag har vi hunnit med en massa roliga saker.
Marianne ringde i morse och frågade om vi ville komma in till stan och heja på Gert och Beda på hundutställningen.
Ja, men visst tänkte jag och berättade de för Cliff när han va nyvaken.
Inte protesterade han heller. Men va kul tänkte jag. =)
Så efter frukosten så började vi packa bilen full med papper och kartonger som vi skulle åka och slänga. Sen så började Cliff och prata om gasoltub som man kunde köpa på Granngården.
Ja, men ta med kortet då så åker vi och kollar på de samtidigt som vi ska kolla på utställningen sa jag.
-Va utställning sa Cliff. Vi ska inte på nån utställning.
-Jo, sa jag. Marianne frågade ju om vi kunde komma och jag frågade dej och du sa ja.
-Men jag trodde du menade att du skulle åka med morsan svarade Cliff.
-Hon är ju redan där sa jag. Kom nu så åker vi.
Cliff bara suckade han. =) Men in åkte vi och kollad på alla hundar, En massa olika raser va de. Jätte mysigt.
De gick så bra för Beda och Gert med. Så de va roligt.
Efter utställningen så åkte vi upp på Granngården men de va stängt så då åkte vi till Biltema i stället.
Vilken stor butik. Oj, fanns hur mycket som hellst. Jag hittade en jätte fin cykel som jag vill ha.
Får se hur mycket jag får kvar av skattepengarna efter jag har köpt allt till våran lilla tjej som kommer i September. Ska ju köpa vagn och en massa annat. Men blir de en slant kvar så köper jag cykeln. =)
Men en högtryckstvätt hittade vi för en billig slant. Så de va ju bra. En sånn får man alltid användning av.
Sen efter biltema så blev de  ÖB men där fanns de heller ingen gasoltub heller.
Men när vi kom till bilen började jag tjata om Max. Cliff är ju lite less på de. Händer ganska ofta att dom åker från jobbet och köper de som lunch. Men jag fick som jag ville iaf.
Och gott va de.

När vi kom hem så prövade vi högtrycken på husfasaden. De fungerade jätte bra. Fick bort en massa skit från teglet. Kanon va de, Så nu har vi och göra i sommar.=)

Sen ville Cliff ta en tur med Dodgen med. Så vi tog en tur runt Rotskär och sen hem till Marianne och Christer.
Cliff prövade gasa upp lite. Jävlar vad den drar i väg.
Nu längat vi tills den och besiktad och klar så man kan köra den lagligt. =)
Cliff är ute och dammsuger den nu. I går så tvättade han den.
Tror har blivit kär på nytt. I en bil den här gången.

Snart ska vi ut och övningsköra med. Har knappt varit hemma i dag.
Men en bra och fullspäckade söndag har de varit.
Hej så länge
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0