De va den helgen.

Ätligen är den över. De har varit en jätte jobbig helg på jobbet.
I dag när jag kom hem så gick jag raka vägen till sängen och la mej och sov.
Sov i en och en halv timme. De behövdes de.
Nu sitter jag med datan i knät och kollar på Ishockye. Sverige leder. Underbart.



I satt och läste på internet om garviditeten vad som händer vecka för vecka. Nu på onsdag så går jag in i vecka 21 och då händer detta:

Bebis:
Din lilla bebis är nu ungefär 18 cm och väger 300 g. Bebisen tränar sina matsmältningsfunktioner, nu kan man se via ultraljud hur bebisen sväljer fostervatten

Du:
 
Livmoderns mått kan vara mellan 19 till 22 cm. Normalkurvan för viktökning är 4,5 och 6,5 kg. Det syns nu att du är gravid. Du kan känna att du har ont i bäckenet, det kallas för bäckenuppluckring även kallat foglossning, det är normalt att man får det i femte eller sjätte månaden. När du är gravid samlar du även på dig vatten, så du kan känna dig svullen fram mot eftermiddagen och kvällen.

Ont i bäcken har jag haft nå grymmt i helgen när jag har jobbat. Så de har varit minder roligt. Känner av de nu när jag sitter i soffan med. Men hoppas att de inte är foglossning.
Pratade med en jobbarkompis i dag. Hon hade foglossning sen vecka 17. Och den varade hela hennes graviditet. Visa dagar tog hon sej inte upp ur sängen.
Så vill man ju inte ha de.

En till magbild kommer nu.


Kortet är taget när jag var i 20+3
De är en riktig kula jag har nu. =)
Och större bir den.

Jag träffade på en kompis som är beräknad 2 veckor före mej alltså 1/9 hon hade en mycke större mage än mej hon.
Så, så stor är jag nog inte ändå, om man ska jämföra med andra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0