Barnkalas

I dag va de tvillingarna Amanda och Adinas dag. 6 år har de hunnit att bli nu. Årena går så fort.
De gick en varsin sparkcykel av oss. Rosa så klart. Jätte fina va de. Dom blev så glada så. Började köra omkring med dom i lägenhetan. Men då blev inte mamma Ewa så glad.
Så syndat har man gjort i dag med. Tårta och fikabröd. Mumms va gott.


I dag skrev jag äntligen klart papprena om ansökan om havandeskapspenning. Åh, va drygt de va. Men nu är de gjort.
Kännde att de va dax nu när jag pratade med min barnmorska i dag.
Jag ringde henne angående mina ryggsmärtor jag har börja fått nu senaste dagarna. De började i lördags efter en hård arbetsdag. Se har de hållit i sej sen dess. I går så kunde jag inte sitta i soffan och kolla på tv. Va tvungen att lägga mej golvet. Fick ligga på sidan för de gjorde minns ont så.
Vet inte om de är foglossning.
Barnmorskan Marita som hon heter frågade mej hur de började. Och jag berättade om min jobbiga helg på jobbet.
Men då blev hon upprörd och bad mej ta de lungt och tänka på att jag är gravid.
Ja, men de är inte så lätt när jag bär ansvaret själv på helgerna och har tunga uppgifter då.
-Men du måste lyssna på din kropp och tänka på att du är gravid och bär omkring på ett barn. sa Marita.
Då fick jag upp ögonen och tårarna rann nästan.
Ja, de måste jag faktiskt. Sen bad hon mej ringa sjukgymmnasten och boka en tid så de gjorde jag.
Efter att jag laggt på så ringde de från doltnummer. Då va de Marita igen som sa åt mej att sjukskriva mej själv i en vecka om jag inte känner mej bättre snart. De har du rätt till sa hon.
Jo, de vet jag. Men man blir ju inte rik på de här.
Håller ju på med körkortet nu mitt upp i allt. De kostar ju lite. Och allt annat vi måste börja innhandla.
Men nu måste jag tänka på mej och barnet jag bär omkring på.
Känns som de är ganska viktigt nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0