Vecka 27

I dag kliver jag in i vecka 27.
Veckorna går så fort. Nu har jag bara 13 veckor kvar. Om jag inte går över tiden vill säga.
Här kommer lite fakta om vecka 27 som jag har hämtat på babycenter.com.

Nu väger bebisen ungefär 875 gram och är knappt 37 cm lång från topp till tå. Ögonen öppnar och sluter sig, bebisen sover och är vaken på regelbundna tider och den kanske suger på fingrarna eller tummen. fetal development at 27 weeksSov gott och dröm sött!
En del experter tror att bebisar börjar drömma vid ungefär 28 veckor. Vad skulle de drömma om? Ingen vet helt säkert, men hjärnan är mycket aktiv även denna vecka.
De karakteristiska vecken börjar uppstå på dess yta och mer hjärnvävnad formas. Om du känner rytmiska fosterrörelser nu, kan det mycket väl vara hicka – vanligt denna vecka och under resten av graviditeten.
Anfallen av hicka brukar inte vara så länge och går över av sig själva. Din bebis fortsätter att andas in vatten snarare än luft. Nu når livmodern din bröstkorg, vilket kan göra dig andfådd, om du inte redan är det. Från och med nu och under de sista tre månaderna är det inte ovanligt att drabbas av kramp i benen, hemorrojder, åderbråck och klåda på magen. Inte så kul? Läs vad du kan göra själv för att förebygga och lindra.

De sista va inge rolig läsning eller. Hoppas jag inte får nått av de.
Hemorrojder. Usch vilken mardröm.

Här kommer lite bilder med från Barnvagnen och spjälsängen

                                                                                                                  


Så här fint ska våran bebis få.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Åh vad fint! :) Vagnen var ju tjusig som tusan, snyggt med dom röda detaljerna :) Coolt att sätta laban djuren sådär på sidan, har jag inte tänkt på. Jag har mumin djuren på kort sidan så att säga, men ska nog prova att vända dom med :D Kram

2009-06-17 @ 20:56:04
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja, men visst är vagnen fin. Är jätte nöjd med den.

Har bäddat med laban i den med. =)

Såg på Barnenshus att de satt på kortsidan. Men jag kunde inte knyta dom där, så de fick bli på didan ist. =) Men de blev ju bra där med.

2009-06-17 @ 20:59:16
Postat av: Anonym

Riktigt mysigt det vart åt lillan då! :)

Och den där vagnen var det jag kikade på först med fast med 4 fast hjul ( den andra modellen ) men det vart inte så.

Fast nu efteråt kan jag säga dig att det underlättar betydligt med rörliga framhjul eller vad man ska säga. Det märks när man är ute o går... men som sagt finns ju för och nackdelar med båda sorterna samma som det gör mellan duo och kombi vagnar! :)



Hur är allt med dig o magen annars då? Växer den så det knakar eller? hehe :)



Krams Krams

2009-06-17 @ 23:11:30
Postat av: Emelie

Anonym- Allt är bara bra med mej. Ja, magen bara växer och växer. =)

De är 4 hjul på min vagn. Fast hjulen i fram är lite mindre än de i bak. Den är jätte lätt styrd. Så de är skönt. Har prov kört en massa i hemmet. =) Vem är de som skickade inlägget? Nu blir jag ju nyfiken.=)

2009-06-18 @ 15:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0