Fullt upp

Ja, hela tiden. Ska bli skönt med ledighet snart.
I dag när jag kom hem va de en massa sysslor att göra hemma. Cliff har börjat att byta rum. Så han har ju fixat en mindre röra i hemmet nu. Sen va de en massa disk som vanligt efter han att ta reda på. Som vanligt. Deär ju så svårt att ställa in i diskmaskinen.
Nej, nu klagar jag mycke på han. Han är duktig i bland. =)
Sen va jag ut och körde lite. Gick bra fatiskt. Förutom att jag råkade svänga in vid spåret på 3:an så bilen dog. =)
Jag funderade vad som hände och mamma så att de va för att jag svängde på 3:an.
-Men varför sa du inget sa jag.
-Men de ska du hålla reda på själv sa mamma.
Jo, de ska jag ju, men hon lär ju tala om vad jag ska göra. Om hon ser att jag glömt att växla ner säg de då.
Jag övningskör ju och ska lära mej.

Ja, men i morgon ska jag köra på skolan igen. Och på onsdag. Bra när de blir intensivt.
Provade göra ett test på datan nu. Har läst ut körkortsboken men jag lär uppdatera en massa. Men som sagt jag provade skriva ett prov nu då fick jag 52 av 70 rätt. IG. Hehe.
Plugga på. Men de va första jag gjorde.Torskade på stoppsträckan, reaktionssträckans längd och bromssträckans längd pga hastigheten och seendets olika funktioner.
Tycker de va lite svårt att memorea. Kände de aven när jag läste i boken.
Så typiskt att de kom en massa sånna frågor nu.
Men tur att de inte va riktiga teoriprovet jag skrev.

Har köpt en tjänst via YA så jag får prova på 20 gånger att göra ett test. Så de är ju bra. Så man vet vad man behöver läsa på.
Ska prata med dom i på skolan i morgon om teoriprovet om jag ska boka de via dom eller hur jag gör. Vore skönt att ha ett datum på de. Så jag ser nå slut på allt  de här.

Men jag känner nu att jag är säkrare på mej själv bakomratten. Nu vet jag hur jag hanterar bilen.
Har inte kännt så tidigare.
Men jag har ju bara kört 5 gånger på skolan och inte så mycket utanför heller. De kan man inte hinna bli en säker bilförare på.
Men nu tycker jag själv att de börjar bi kul att köra. Tidigare va jag lite rädd måste jag erkänna. 
Men nu är jag på G.
Hoppas de inte drar ut på tiden nu. Måste ju boka in halkbanan snart med. Men min körlärare tyckte jag skulle köra lite till innan jag kunde boka den. Så de är bara tt lyda. =)

Nej, nu har jag skrivit mycket.

Hej så länge

 

Kommentarer
Postat av: Madelene

Man ska inte lyda dom allt för mycket, ett litet tips bara!



Efter 10 körlektioner hos min trafiklärare så tyckte han att jag behövde 10 till innan uppkörning. Jag & Pappa tyckte tvärtom, att jag va redo för uppkörning. Bara för att kolla av så tog jag en körlektion på en annan skola som då va ansan`s, dom tyckte jag va redo för uppkörning så jag bokade tid och klarade den galant, utan ett enda fel. Så man ska nog inte lyda allt för mycket, utan känna efter själv.



Halkbanan är inge svår, kan du gasa, bromsa, styra & växla så klarar du den utan problem, det är inte heller något som du kan kugga på, alla klarar den då det bara är en prova på grej för att veta hur det verkligen är när det är snorhalt ute.



Allt väl annars? Jag vill jobba så kan du inte stanna hemma några dagar :D Hahaha skojja bara :) Kramen

2009-06-09 @ 00:06:22
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0