Varför jag?

Sagt och gjort så var jag på väg till centrum. Hann komma till Holmarnabron så ser jag en ORM jävel.
Gick och pratade med mamma i telefonen. Blev livrädd och tänkte vända hem igen.
Stod stilla en stund och väntade på folket som kom och gick på bron. När de närmade sej mej så vågade jag gå på för då va dom närmast ormen som låg i gräset.
Varför ska jag som är så rädd stöta på ormar?
De är den 5 ormen jag ser i år. Hatar ormar. Och ödlan då. Vilken upplevelse de va. shit då blev jag rädd, men ändå fachinerad. Den va lite häftig.

Ja, men jag gick ner på Coop och lämnade in ansökan om kortet. Så nu är de gjort. Dom skulle skicka hem de i brevlådan åt mej
Kan ju vara bra med alla rabatter man får. Man får ju ofta på Kapphal vet jag svärmor får iaf. Ofta på barnkläder. De behövs ju snart. ♥

På väg till Coop ringde jag först Ankan, inge svar. Sen Annzo hon skulle grilla med sin pappa, Kamilla kusin jobbade, Camilla H inge svar. Madde O va och spelade minigolf så henne pratade jag lite med där. Ja, ingen va hemma. Jag som ville umgås. Madde vet jag jobbar. Marina va hos sin syster.
Så tråkigt.
Gick en liten omväg hem vågade inte gå över Holmarna igen.
Så jag gick efter 76:an.
In på Hemköp och skulle kolla på en blommbukett. Men de fanns inga fina.
Hade velat haft en till kyrkogården.
Jag gick dit iaf. Mormor ligger där på minneslunden. Så jag gick dit och satte mej på bänken och pratade lite med mormor.
Brukar tycka de känns så fel. När hon inte har nån grav alltså. Men nu satt jag där och pratade lite. Och började stor grina. Berättade hur mycket jag saknade henne och hur mycket hon har betytt för mej. Och att jag önskar att hon hade fått varit med nu när vårat barn snart kommer.
Mormor som var så barnkär. Varför ska en sånn bra människa drabbas av en sånn sjukdom. Mormor blev bara 70 år. Hon avled 2 dagar efter sin 70 års dag.
De va någ den värsta dagen i mitt liv.
Få se mormor när hon somnade in. Nu rinner tårarna på mej igen.
Mormor varför jusst du? Du sa att du skulle klara de här. Varför kunde dom inte bota dej? Varför?
Saknar dej så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0