Shoppingberoende? Och möte med en läskig typ

Klev upp med tuppen i dag frivilligt med.
Cliff började jobba i dag och skulle ju åka genom stan så jag passade på att åka in med han.
Va in på körskolan sen så gick jag till jobbet och träffade en massa jobbarkompisar. Saknar dom måste jag erkänna. Så de va jätte kul att träffa dom som jobbade vill säga. Många har ju fortfarande semester.

Sen gick jag till Babyproffsen och köpte lita saker som man måste ha.
Stod även och kollade på fler påslakansset. Men jag väntar med de. Finns så mycke fint, men är är de som vi tror en flicka så vill jag ju ha en massa fina i rosa som jag har sett. Så de får vänta. Har ju två till sängen och ett set till vagnen redan så jag får köpa fler sen.

Men de här köpte jag.


Eller snutte filten kanske man inte måste ha. Men jag kunde inte låta bli. Tyckte den va så söt. =)
Hittade hur mycket som helst som jag ville köpa. Jag blir helt galen när jag går i babybutiker nu. Vill köpa hur mycket som helst. Bara pengarna som saknas.

Men när jag gick hem i från bussen så mötte jag en mindre trevlig typ.
Så här såg han ut:

Kan de vara möjligt att de finns sånna här ödlor i Sverige?
Eller är de någon som har släppt ut den?
Stor va den med. Minst 30 cm med svansen.
HAde en sånn tur att jag hade kameran med mej i väskan. Skulle köpa en kameraväska i dag kom på de när jag klev av bussen så jag gick och tänkte på de efter vägen. De va därför jag kom på att jag skulle ta upp kameran och ta en bild på den.
När jag väl stod där och tog kort på den så kom de en bil och skulle köra in på parkeringen vid Rotskärskolan där ödlan låg. Bilen körde rakt över ödlan, men sånn tur va så låg ödlan så bra till så inga däck körde över ödlan.
Men den låg helt stilla fortfarande.
Jag gick lite närmare och stampade till då lunkade den i väg.
Lite läskig va den.
Så nu kommer jag var rädd och kliva på ödlor när man är ute och går med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0