Mys

Nyss kommit hem från BM. I dag va de som sagt första gången Cliff va med.
I dag så gjorde vi de va vanliga. Mätte magen den va 30 cm nu i vecka 30. Hjärtljudet på bebisen var 141 men de ökade till 152 när vi lyssnat ett tag. De va häftigt. =)
Nu va järnvärdet på mej ganska bra. Men jag får inte slarva med tabletterna säger hon. Kanske ska äta lite mer prylar med järn i också. Spenat.. De ska vi äta i dag. Mums love it.
Ja, vikten behöver vi inte prata så mycke om. Men nästan 10 kg plus nu.
Oj, oj.
Men de va inte mycket säger BM. Okej. va bra tänker jag.
Ska ju inte jämföra så mycket med andra. De är ju så olika hur man ökar i vikt under graviditeten.

Men allt känns så bra. Har som sagt inge tryck mot revbenen nu. Fast min BM kände att barnet låg där i mot igen. Så får se om trycket kommer tillbaka eller om jag slipper de dom sista veckorna nu.

Nästa besök hos BM blir inte för en den 4 Augusti. Lite tråkigt att de är så långt fram. Men nu ska min BM Marita som hon heter ha semester. Så ist för att träffa en annan under tiden så tyckte hon att vi kunde vänta till hon kom tillbaka. Efter som jag mår så bra och så med så kunde vi vänta. Annars så får jag ju ringa dit om de skulle vara nå.



Min svärmor ringde och frågade om jag ville följa med till Valbo.
Och de är ju självklart att jag vill. Älskar att åka dit. De är ju de Marianne vet också. =)
Så vi ska till Ove Jansson´s och IKEA bla.
Så i dag ska jag köpa en hylla som hör till min serie i möbler som jag har köpt till barnrummet. Den serien heter LEKSVIK. Så fina möbler. Jag har köpt sängen och skötbordet. Och nu ska jag köpa hyllan att ha ovanför skötbordet hade jag tänkt.
Den blir nog bra. Så kan man hänga lite saker på de och förvara lite grejer på hyllan.
Så här ser den ut.

Sängen och skötbordet är i samma träslag.
Haha den ser ju ut som en vanlig hatthylla nu. Men men, de blir bra de där.
Nej, ska jag ta och göra mej i ordning innan Marianne kommer.



Den bästa svärmor man kan tänka sej och hennes man Christer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0