Lever om

Oj, oj vad de lever om i min magen nu.
I går natt när jag gick och la mej i sängen så levde hon om som aldrig förr.
Sparkade hej vilt och gjorde en kullerbyttor. Kände hur hon vände sej i magen min. Kunde känna hur ryggraden förflyttade sej när hon gjorde en kullerbytta. Lite läskigt faktiskt.
Kan till och med se hur magen rör sej.
Men mysigt är de.
Fast jag är lite less att ha trycket mot revbenen på högra sidan.
Ska prata med BM nu på Fredag om de. Tänkte höra om man kan försöka förflytta barnet på nå vis eller omman kan göra något annat så barnet flyttar på sej.
Blir lite jobbigt i mellan åt och ha ett ständigt tryck.
De är skönt att slippa jobba nu. Hade varit jobbigt att jobba med de trycket.

Nu ska vi kolla på en film. I dag blir de En natt på museet 2.
Så hej så länge

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej i andranamn blir det Arne, Fredrik :)

Vill inte att han ska ha " kanske " sin blivande lillebrors namn som mellan namn blir lite fel då! :)



Krams krams

2009-07-06 @ 23:37:40
Postat av: Madelene

Låter jobbigt. Men tyvärr så kan dom inte göra något. Barnet växer å tar mer plats och det känns på revbenen. Jag hade likadant å kunde mot slutet inta sitta å äta eller sitta i överhuhvudtaget, det är bara att stå ut :D Flyttar på barn i magen gör dom bara om dom ligger i säte, då färsäker dom att vända barnet.. Men det är en jäkla risk och kan starta igång förlossningen.

2009-07-07 @ 21:56:33
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0