Kikar lite

Har suttit och kollat runt på internet och hittat ett babygym och en sängmobil jag vill ha.
Säng mobilen ser ut så här


De blir stjärnor i taket av den med. Så mysig. Kostar endast 695 kr.
Inte billigt.
Och babygymet ser ut så här.

Och de kostar bara 995 kr.
Som sagt man får inte vara fattig och skaffa barn. Så får se hur de blir. De viktigaste nu och skaffa är nog en babyvakt.
Säng mobil har jag fått av en kompis. Men jag vill ju ha den här.
Men den andra kanske får duka ett tag.
Och ett babygym är ju ingen broska med.
Åh, tänk om man var helt ekonomiskoberoende va skönt de skulle vara.
Eller om man hade rika föräldrar som köpte allt till en. Va lätt de vore. Men inte då. Här får man köpa allt själv.

Jag har en pappa som knappt hejar på mej.
Mötte han på Hemköp igår. Har inte sett han på jätte länge.
Men igår stod han och pantade burkar när vi kom in på Hemköp. Cliff skulle posta ett brev och gick fram till disken medans jag stod och kollade på anslagstavlan. Bara för att se om han skulle komma fram och prata med mej.
Så Kenneth hade världens chans och komma fram och prata med mej eller bara grattulera mej. Men inte då.
Hej va allt han sa. Efter att jag sagt de först.
Ja, men va kul att du äntligen ska bli morfar som du har tjatat om.
Undra om du komme att bry dej lika mycket om ditt barnbarn som du brydde dej om mej?
Skulle tro de va.
Inte gör de mej något.
Jag har klarat mej utan pappa så. Tror nog att mitt barn klarar sej utan en morfar med.
Men lite tråkigt är de ju måste jag säga.
Som många säger att han är så snäll och allt. Men jag vet inget alls om han.
Får ju aldrig chansen att lära känna han heller. När han är nykter så vågar han inte prata med mej. Och när han är full så vill inte jag prata med han.
När han är full så skällar han bara på mej med så. Tycker att jag har de så JÄVLA bra med hus, jobb och förhållande.
Men vem har sett till att jag har de då?

Åh kan inte skriva mer nu. Blir så jävla arg när jag tänker på de.
Ja, de är en trevlig pappa man har. Väldigt trevlig pappa......
Undra om han är stolt?
Han som inte ens vet hur gammal jag är. Han har 2 barn att hålla koll på hur gammla dom är.
Ja vad ska man säga?
Konstigt tycker jag att de är. Att man inte vill ha kontakt med barnen man satt till världen.
Ja, konstigt.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Fy jäklar vad dyrt! Skulle jag då aldrig ge för så länge använder dom inte sakerna. Auroras sängmobil gick på 199 kr, hon tyckte aldrig om den så den har aldrig ens användts. Babygymmet köpte jag för 299 kr och det älskade hon, såg precis ut som de där nästan, saker som hänger och saker på sidorna och mycket mycket billigare hehe.

2009-07-28 @ 21:33:59
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Men fy så tråkigt, hoppas att han vaknar till verkligheten snart och inser vad han går miste om.. Tråkigt att det ska behöva bli sådär! Nu mår jag bättre och är så gott som frisk, så kommer gärna över på en fika någon dag :) Kram

2009-07-28 @ 21:37:51
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Madde-Ja de är de jag tänker på med. Så mycke pengar och man vet ju inte om barnet kommer att gilla de.

Så som sagt de är därför jag väntar lite. Måste ju fundera över om de är värt pengarna. Tur att jag inte gjorde som jag brukar. Impulshandla. Men nu tycker jag att de handlar om för mycke pengar. Och jag vet inte hur de ser ut i verkligheten.

2009-07-28 @ 21:38:42
Postat av: Sari

Hej tjejen gud va dålig jag är på att svara. Ja det lät skoj att träffas det måste vi göra.Kram

2009-07-28 @ 21:54:15
URL: http://sarism.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Hejhej tjejen!



Jag köpte den där sängmobilen till Alexander och det var verkligen en hit och tur var väll det haha för det sved ju som sagt lite i plånkan! ;) Men han skrattar och pratar för fullt med den så den har varit riktigt kanon! :) Och speciellt nu när han har massa läten och sådär för sig med då vill han verkligen prata med den..

Sen är den kanon med eftersom den snurrar och sen syns fjärilar och fiskar i taket på kvällarna ;) och för att inte tala om "latdosan " som följer med så man behöver inte ens resa sig för att starta om den hihi! :) Men svårt det där som du skriver att veta om lillen tycker om den eller inte! :)

Jag chansade i varjefall och det kunde inte bli bättre..



Angående det med pappa din så är det tragiskt och hemskt tycker jag, har haft / har det... snarlikt så vet vad du skriver om , om man säger så.

Men som sagt , jag klarar mig hellre utan skit än med skit.. jag mår då mycket bättre utan..

Min har inte ens träffat Alexander än eller visste inte ens att Alexander var på väg.

Men men det är dom som missar världens finaste sak.. så det får stå för dom.



Bamsekram från mig och Alexander i varjefall! <3

2009-07-29 @ 00:24:51
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Emelie

Stephanie- Ja, men då ska jag nog sattsa på den ändå. De är bra med råd. Tack. Tycker den verkar så mysig. Så de blir djur i taket? Trodde de va stjärnor. Men de va ännu mysigare med djur. Då blir de till att köpa en sånn. =)



Jag säger de samma. Jag klarar mej så bra utan en pappa de har jag gjort hela livet. Men de är jobbit att stöta på han. Helst när han är full som sagt. Har funderat lite på. Om jag kommer med barnvagnen sen hur man kommer att reagera då. Jag blir tgokig om han kommer fram full och ska gapa och skrika.

Åh, de kommer bli jobbigt. Men då ska han få veta vad jag tycker om han.



Visst är din pappa i samma sitts som min? Jag har för mej att Ulrica har sagt nå om de förr.

Men som du säger hellre lever jag utan skit än med skit.



Kram på dej <3

2009-07-29 @ 10:58:05
Postat av: Emelie

Madde- De är lite tråkigt att de är som de är med min pappa. Men jag är så van. Har varit de hela mitt liv. Men som jag sa skrev till Stephanie att jag vill inte att de ska bli så att han kommer fram full och jävlig till mej den dagen jag stöter på han med barnvagnen. De kommer inte bli kul.



Jag kommer gärna på fika igen. De va så trevligt så. <3

2009-07-29 @ 11:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0