Full fart hela dagen

I går va de full fart hela dagen. Marianne ringde när kl var 9:30  och frågade om jag ville följa medoch köpa de sista till dagens fest.
Men absolut jag är aldrig omöjlig jag. Cliff skulle hjälpa Christer att riva hundrastgårdarna iaf. Så jag och Marianne åkte och handlade så fick grabbarna slita hemma.
Sagt och gjort så när vi kom hem från Ica Maxi igen så hade grabbarna slitit bra. Nästan hälften av alla rastgårdar va borta.

Marianne började med maten så hjälpte jag henne och hänga tvätt och lite annat. De va fullfart. För kl 15 skulle de komma folk på fika. Christer hade fyllt år i veckan så han skulle vi fira.
När vi hade ätit så åkte jag och Cliff hem så vi fick duscha och göra oss i ordning för fest.

Tillbaka igen kläda för fest. =)
De är alltid lika trevligt i deras sällskap. Tårta, fikabröd och en massa annat gott hade Marianne dukat upp med.
Så spelade vi 3 omgångar med kubb. 2-1 blev de till mitt lag som bestod av Kicki, Christer, Marianne, mej och Desirée.
Tjejer kan eller vad man brukar säga. =)
Sen så spelade vi ett skitroligt spel som heter Med andra ord. De va så jäkla roligt.
Den ena va mer full än den andra. Den ena såg sämre utan glasögonen än den andra.
Men spela gjorde vi.
Spelet går ut på att du ska ta en bricka som de stod tex Apa på så ska du förklara ordet utan att säga Apa för dina lagmedlemmar. Så går de på tid med. Du har 30 sec på dej och du ska försöka hinna med så många brickor som möjligt.
Ja, de va såå kul.
Men Torbjörns komentar efter ca 20 min spel va ändå bäst.
-Hur vet man vad de rätta svaret är?
Vi började asgarva allihop. För då har han varit med underpelets gån iaf och gissat och förklarat ordet på sina brickor. Men ändå så förstod han inte reglerna. 

Men när kl började närma sej tio så ville Cliff dra vidare och festa. Ja, så hem och hämta lite till och dricka.
Vi  hade sånn tur så Jonas såg oss efter vägen så vi fick skjuts hem.
Sen vidare til Marina och Niklas,
Grabbarna drack och den ena va fullare än den andra. Vilka diskutioner som kom upp.
Ja, va ska man säga.
Grabbarna gick iaf öve till Wasa och jag och Marina satt på deras gård och kollade över mot Wasa. Såg bra och hörde bra gjorde vi. Riktigt kul och kolla på.

De va våran lördag de. Kul och underhållande.
Men mindre bra mår Cliff i dag. Men inge medlidande får han av mej.
Efter hans blandningar och tempo.
Han mår som han förtjänar. Själv mår jag prima. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0