Fredag

Dagen började med att jag vaknade av att jag fick ett mess av svärmor.
Hon ville ha sällskap in till stan.
Så jag följde med henne. Vi va först hem och fikade hos hennes vännina Mona. Oj, vilken lägenhet. Så fin. Högt i tak, stora fina fönster och så stora rymmliga rum.
Hon bodde nere på bottenvåningen och hade stor fin uteplats med.
Ja, de va jättefint. Brynäs bodde hon på.

Sen av vi och handlade på Ica Maxi. Köpte hårfärg och lite till, så i morgon ska jag färja håret.
Köpte en förpackning med både färg och slingor.
Men Marina påminde mej att man inte ska bleka håret när man är gravid.
De kan bli en helt annan färg än vad men tänkte sej.
Så ja, jag vet inte om jag vågar dra slingor nu.

Ja, men iaf så bjöd vi över Marina och Niklas på mat i dag.
De va så trevligt så. God mat och trevligt sällskap. =)
Men nu börjar jag bli jätte trött så de blir nog sängen nu.
Får se om jag ska följa med till Jonna i morgon. Ska ringa Camilla och höra hur de blir.
Men de vore ju jätte trevligt. =)

Nej, God Natt på er

Kommentarer
Postat av: louise

hej emelie ! asså visst ska man vara försiktig med att färga håret när man är gravid men så vitt jag vet ska det inte vara någon fara. jag gjorde slingor när jag var i 7-8 månaden och det gick bra. :)

2009-07-25 @ 00:14:25
URL: http://louisean.blogg.se/
Postat av: Emelie

Lojsan- Då provar jag nog ändå. De är ju bara slingor. Man kan ju alltid färga över de om de skulle bli fel.

2009-07-25 @ 11:48:28
Postat av: Madelene

Det är absolut ingen fara att färga håret under graviditet. Påverkar inte fostret, men däremot så KAN det bli en annan färg som är tänkt. Men inte ofta det händer, å blekning är endå så starkt så det blir ljust. Jag gick till en frissa under tiden jag var gravid å slingade håret och gick även efter förlossningen och slinga håpret och det blev jättebra. Man ska nog inte lyssna på allt som sägs, oftast är det bara en ren myt. Så färga och bli fin i håret du :) Kram

2009-07-25 @ 22:44:12
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Madde- Ja, de finns säker någon som de har blivit fel på men som sagt de händer nog inte ofta.

Färga har jag gjort nån gång nu under graviditeten.

Och de har blivit som väntat.

Men slingor har jag inte vågat mej på.

Blir nog att jag slingar iaf.

Som sagt skulle de bli fel så får jag väl färga över de igen.

Inte värre än så.

2009-07-26 @ 11:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0