En god gärning

Nu när jag va ute och vattnade blommorna på framsidan så kom de en vetnames och gick förbi.
Kände igen henne för hon brukar vara ute här omkring och plocka burkar. De va precis de hon gjorde nu med.
Jag ville ge henne burkar men kände att de skulle vara lite pinsamt om hon inte va ute efter burkar jusst nu. Så jag vattnade på och hade ett öga på henne iaf.
Men då kom hon tillslut fram till mej och ruskade på en burk som hon hade i handen.
-Jag frågade henne om hon ville ha burkar.
-Ja svarade hon på dålig svenska,
Så jag gick in i tvättstugan och hämtade en kasse full med 2 kr flaskor.
Hon blev jätte glad och bugade och tackade så mycket.
De kände jätte bra att jag fick göra henne så glad för så lite.
De va dagens god gärning.




Kommentarer
Postat av: annzo

Du är rolig du emelie =)

2009-07-02 @ 10:38:36
Postat av: Emelie

Ja, jag vet. Men du skulle sett va glad hon blev. =) De va ju rena guldgruvan för henne de där ju. =)

2009-07-02 @ 17:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0