Så kom Casper


Ja, då var man hemma igen. Var ner och körde ett benpass och sen vart de en långpromenad med syrran och Casper.
Åh, va söt man kan vara.
 Casper är en Schäfer på 2 år som Marianne fick till hunddagis nu i lördags.
Ägarna som kom och lämnade honom ville lämna bort han. De hade sagt till Marianne att om hon visste någon som ville ha han den fick ta han.
Förstår inte de är ju en så underbar hund. Nu har jag bara träffat han i en timme ungefär men jag är redan fäst vid han. Han var absolut inge dragig när man gick med han. Han var lydig och så gosig.
Så jag kan inte förstå att de vill göra sej av med hunden.
Så nu ska förmodligen min syrra ta han. Sarah är helt kär i hunden. Så hon kommer att ta han. De är jag helt säker på. De är inte varje dag man får erbjudandet att en hund. De ända som hunden har är ett hängande öra. Men de är ju bara gulligt ju.
Vi hade en schblador förr. En blandras mellan schäfer och labrador som hette Boss. Han var svart och hade ett hängande öra han med. Dom är väldigt lika varandra till utseende.
För utom att Boss var helt svart.
Ser på Sarah nu hur lycklig hon är. De har varit hennes dröm att få en egen hund länge nu.
Så kom Casper.
Hoppas hoppas dom kommer att behålla han.
Men de är ju inte gratis med en hund, och mycke ansvar och tids krävande.
Men de är de helt klart värt.
Så i morgon ska jag ta en promenad med dom igen.
Ska prata med Annso om vi ksa träffa henne och Electra så kanske dom kan leka med varandra. Om dom kommer överrens. Ska ringa henne nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0