Vilken skräck

Usch i dag var de de fruktade dagen.
Nova hade sin 3 månaderskontroll. Allt gick bra fram till sprutorna skulle tas.
Jag hade i alla fall hjälp av min syster som fick hålla i Nova, sen så var dom 3 sköterskor till.
De var två som skulle ta sprutor en i varje lår. Dom tog samtidigt så de skulle gå fort. Och de tredje fick hålla i benen.
Men jag gick ut. Ville inte vara med och se.
Själv så hade jag stöd av Madde där ute.
Men när de väl stack Nova så gallskrek hon och började grina hysteriskt.
När jag hörde Nova´s grinande så började jag med och grina. Min stackar tjej. De var ett sånnt otröstligt grin jag har aldrig hört Nova grina på de sättet tidigare.
De gjorde så ont i mej.
När de väl hade tagit sprutorna och jag hörde de säga:
- Nu är de över, så skyndade jag mej in för att trösta henne.
Men de var svårt att trösta henne. Hon var så ledsen.
De är bland de värsta jag varit med om. Usch va jobbigt de var. De gjorde så ont i mej när Nova var så ledsen.
Fast när Nova väl hade lugnat ner sej så vart hon glad igen. Då skrattade hon åt både Marita och Anna-Karin som var med och stack henne.

Skönt att de är tre månade tills nästa.
Men då lär nog någon vara med mej igen. Jag kommer inte klara att vara med. Då är hon ju mer medveten om vad de är som händer med.
Nog om de. Jobbigt var de. Blir helt tårögd när jag tänker på de.

Nu har jag något roligt att berätta istället.
I dag så vände sej Nova om från ryggläge till magen.
Först så gjorde hon de när hon låg i köket på sin fårskinnsfäll. Själv så satt jag och läste tidningen och åt frukost. Så jag hörde hur hon dunkade i huvudet i väggen, då låg hon helt på magen. Själv så missade jag och se när hon vände sej.
Men när vi var i badrummet och Nova låg på mattan och jag borstade mina tänder då vände hon sej om igen.
Här är beviset.

Här är hon på väg och vända om.



Och nu ligger hon på magen med benen i luften



Jag berättade de för Anna-Karin på BVC och hon tycket att hon var så tidig.
Hon är 11 veckor 3 dagar i dag.
Hon tycket aven att hon var så stark i huvudet med.
Lill tjejen våran är tidig.

Nej, nu ska jag klä på Nova och gå hen till Marina och hennes barn.
Bloggar mer senare.


Kommentarer
Postat av: Pety

men bläää jag kommer oxå må dåligt när min bebbe ska ta sprutan :(

men tur att hon mådde bra efter en stund igen :)

2009-12-08 @ 12:05:06
URL: http://petisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0