Flaska? Nej tack!

Precis så tycker Nova. Ingen flaska för henne.
Jag hade tänkt börja lite med flaskan nu för hon kräver mycke mer mat nu. Men de fungerar inte på Nova.
Prövade i dag när hon var bra hungrig. I flaskan hade jag bröstmjölk. Men Nova hon ville inte ha flaskan.
De lilla hon fick i sej de spottade hon ut igen.
Så de var bara att ta fram bröstet.
Jag tänker inte tvinga i henne flaskan. Pratade med BVC om att jag hade tänkt börja lite med flaskan. För vissa gånger så äter hon nästan slut i båda brösten. Men hon tyckte inte att jag skulle börja med de. För hon får i sej tillräckligt endå.

Så ingen broska med den. Men prova måste man ju. Nån gång ska vara den första.


Så fina flaskor.
Jag älskar Lundmyr of Sweden

Kommentarer
Postat av: Emelie

oj, vad tråkigt med flaskan! brukar ju vara rätt skönt, då kan pappsen få lite mer samhörighet också :) men men... tur att de finns bröst :)

jag provade också flaska här om dagen o det gick bra.. tur de eftersom jag ska bort några timmar på lördag..



kramar

2009-12-03 @ 18:56:38
URL: http://pemzan.blogg.se/
Postat av: Jelika

Tore har aldrig accepterat nappflaska så jag fick glatt amma och sedan börja med gröt istället för välling!

Ett tips vad gällande flaska är att låta barnets pappa ge maten i den för då luktar det inte mamma. Fick detta tips av bvc när Tore var liten men de fubkade inte heller, inte äns när vi testade olika flaskor och nappar!

2009-12-04 @ 10:49:44
URL: http://jelikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0