6225

Nu väger Nova 6225 gram..
Hon ökar stadigt.
Jag frågade en av distriktsskötrrskorna hur farligt de är för bebisar att kolla på TV. Hon sa att dom absolut inte får kolla på TV.
Då frågade jag varför.
Men då var de tydligen för att de kan vara för mycket intryck för dom, så dom kan bli oroliga.
Varför jag frågade var för att Nova älskar att titta på TV.  Om jag lägger henne på soffan med huvudet i från TV:n så vänder hon på sej för att se TV:n. Och om jag lägger något i för så blir hon sur.
Så hur ska jag göra? Kan ju inte låta bli att ha TV:n på heller.
Hur har ni som har barn gjort?
Har ni varit noga med att era barn inte ska titta på TV:n?
Men de verkar inte som om Nova blir orolig hon ligger bara och ler och jollrar när hon ser på TV:n.




Kommentarer
Postat av: Stephanie

Du känner ju Nova bäst och vet vad hon reagerar på ju. Så jag tycker enbart det där var löjligt sagt av sköterskan. Jag menar Alexander satt och kikade på simpsons i princip hela dagarna när han var mindre och älskade alla färgerna och inte vart det för mycket för honom då. Men som sagt alla barn är ju olika men det där känner ju du.. Alexander älskar att se tv och det får han kika på för mig iaf...



Sen tycker jag det är fel av bvc att säga att man " inte " får göra si eller så med sitt barn. Det bestämmer inte dom allas. Dom kan råda till någonting men inte säga vad man ska göra. Det där blir jag så arg över. Typiskt bvc. Som sagt man känner ju sitt barn bäst själv.



Krams krams

2009-12-01 @ 17:55:08
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Pety

jag älskar dom, hon fick de i present av en kompis till mig när hon föddes :D men hon kan juu inte ha dom än. men snart så :)

Nova måste vara jättestor nu :D måste ju ses nån dag!

2009-12-01 @ 19:15:36
URL: http://petisa.blogg.se/
Postat av: Emelie

äsch, skit i distriktsköterskan, mina barn har alltid älskat att ligga framför tven med dess färger :)

du kommer få höra massor som inte är bra! och sen verkar väl knappast nova va en orolig tjej?



kramar <3

2009-12-01 @ 19:57:30
URL: http://pemzan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Jag håller med pemzan. Låt Nova kolla på tv, inte kommer hon att ta någon skada av det, herregud, ibland kan man ju bli tokig på bvc sköterskor. Aurora har då alltid kollat på tv, jag satt tom henne i babysittern framför tv när det var hockey för då rörde det sig fort och många färger och hon var som nöjdast ;) Ingen fara alls, alla barn oavsett ålder kollar nog på tv :)

2009-12-01 @ 21:04:25
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anledningen till att små barn inte ska kolla på tv är för att det blir för mycket intryck och barn som tittar mycket på tv i tdig ålder utvecklar ADHD lättare .. Säger dom .. Savannah har aldrig gillat tv speciellt mycket och gör det fortfarande inte men det är inget jag aktar för eller haft tv:n avstängd eller så .. Det överdrivs mycket i vad dom säger, bäst att lita på sig själv :)

2009-12-01 @ 22:05:10
URL: http://shamai.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter.

De är toppen att kunna skriva ner sina funderingar och att ni svara. =)

2009-12-02 @ 17:30:37
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: louise

äh, ska man lyssna på allt dom säger så får man inte göra någonting alls. utan allt är farligt ! moa kollade mycket på TV när hon var liten och inte är det nå fel på henne. man ska inte lyssna på allt dom säger. .

2009-12-05 @ 21:57:32
URL: http://louisean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0