Vilken stressig dag

Förstår inte hur jag fick dagarna att räcka till när jag jobbade. De räcker inte nu. Konstigt. =)

Ja, jag har bakat kanelbullar och kärleksmumms. Eller syrran gjorde kärleksmummsen åt mej. Hann inte riktigt med.
Mamma skulle ju komma och hämta mej för att köra mej in till sjukhuset.
Så hon kom vid 12 tiden då va inte jag klar med bakningen så syrran fick vara kvar här och göra klart åt mej. Tur jag har henne. Tack för att du finns Sarah.. ♥

Ja sen in till stan och in på nån loppis mamma skulle ha nått men de fanns inte. Så vidare och käka lite mat och sen upp på sjukhuset där jag mötte upp Cliff.

Föräldragruppen nästa.
Väl inne på sjukhuset så fixade jag en ny patientbricka för jag hade ingen. Kan ju vara bra att ha en om de vill se den när vi kommer in till förlossningen.
Sen upp på 108:an där vi skulle träffas.
Kom precis kl 14:00 jag som hatar att komma sent. Men vi kom i tid, =)
Fick börja med och kolla på en förlossningsfilm. De va givade faktiskt. Föräldrarna man fick följa genom filmen berättade deras upplevelse och så.Mammorna berättade om vilken kraft de får. Och hur de bearbetade smärtan under värkarna. Och hur all smärta släpper när bebisen väl är ute. Åh, snart ska vi vara med om de. Häftigt.
 Så fick man se 3 olika förlossningar.
En bra film tycker jag.
 Där efter blev de en massa prat och barnmorskorna Marita och Helen visade hur de går till när barnet kommer ner genom bäckenbenet och vrider sej till rätta och kommer ut.
De va häftigt och få se. Själv så trodde jag att de åkte rakt ner och barnmorskorna hjälper till att vrida kroppen men så är de inte. Intressant hur de är.
Vidare in på BB och kolla runt där och sen ner på förlossningen och kolla där. Fick se en massa olika salar. Vi pratade om de olika smärtlindringarna som fanns att välja på.
Jag tyckte de va jätte givande, de tyckte Cliff med.

Sen fick vi skynda oss hem för jag skulle vidare till Annsofi som fyllde år.
Fikade lite och pratade en massa. Nu är jag äntligen hemma.
Så i kväll blir de tidigt.
Måste upp tidigt i morgon igen för att städa och fixa tills alla kommer.
Ska in till Valbo med Emelie Karlsson med. Ska köpa min sängmobl i morgon. Äntligen. =)
Kanske kan hitta på nått till Cliff med.

Ja, de va min dag.
Nu ska jag krypa ner i soffan brevid Cliff.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0