Sandbankarna

Svärmor min kom och knackade på dörren och frågade om jag ville följa med till Sandbankarna och gå en sväng.
Ja, men självklart. Sagt och gjort så tog vi med oss Frallorna och gick en sväng där. Vad fint de är där. Och inte hade vi med oss någon kamera heller. Så typiskt. Skulle fått jätte fina bilder. Solen började gå ner och speglade sej så fint i havet.
Ska ta med mej Cliff nån fin sommar kväll och ta en promenad där. Eller bara sitta på en filt och mysa.

Men tillbaka till svärmor Marianne. Hon är helt otrolig hon. Nu har hon lyckats tjata sej till en Grandis. En hund alltså.
Hon har lyckats att övertalat sin man. Jag begriper inte hur. Och de gör inte Marianne heller. Men nu har hon iaf lyckats och till och med så att Christer har tagit ledigt från jobbet och ska följa med henne och hämta den på fredag i NORGE dessutom.
Men jag förstår Marianne att hon föll för den här valpen. Den är sååå fin. Och pappan till valpen är den mest vinnstrika Grandisen i världen. Så de är en riktigt snygghund som är pappa. Och valpen är så lik pappan. Så hoppas verkligen för Marianne´s skull att de kommer att gå vägen med den här valpen nu.
Hon har ju inte haft tur med hennes andra Grandisar. Så de hr kanske blir 3:e gången gillt nu. Jag hoppas verkligen de. Nån gång måste de ju vända för henne.
Marianne kan inte sova på nätterna nu. Nu ligger hon bara och tänker på valpen, och vad den ska heta Hon är inne på Lexus. De tycket jag va ett fint och ganska mäktigt namn. Passande på en sånn stor och mäktig hunde som han kommer att växa upp och bli.

Jag är så glad för Marianne´s skull. Men nu får hon de fullt upp om dagarna 2 Frallor, en Grandis valp och snart ett barnbarn. =)

Marianne är den bästa svärmor man kan tänka sej.
Är så glad att jag har henne.
♥ 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0