Packa väskan till BB

Jag har funderat på om jag ska börja packa väskan till BB. Har ju redan börjat packa ner grejer till bebisen men inte till oss. Funderar på om jag ska börja packa våran väska.
Har ju som sagt haft lite känningar nu i helgen. Inga värkar men lite andra känningar så man vet ju aldrig. Och de kanske är lika bra att börja packa ner lite. Vet ju inte som sagt när de är dax. Blir nog jobbigt och börja packa när man väl står där med värkarna och ska börja packa grejer för 3 st.
Men vad ska man ha med sej då? De är frågan.
Till oss:
- Kläder självklart bekväma till mej att åka hem i.
- Tofflor att gå i inne på BB
- Kameran den får vi inte glömma
- Amningsinlägg
- Amningsbehå
-Necessär med allt från tandborste till hårborste
- Läppbalsam
- Matsäck kan vara bra
- Musik

Till bebisen:
- Har packat ner 5 olika uppsättningar med kläder de räcker nog.
- 2 par strumpor
- Mössa
- Babyfilt
- Blöjor
- Våtservetter
- Napp
- Gosedjur
- Snuttefilt


Osäker på om man behöver de här:
-Nattlinne?
-Handduk?

Är de nått mer som jag glömmer nu?



Längtar så efter vårat mirakel.
♥ 



Kommentarer
Postat av: Madelene

Du behöver inte tänka på handduk eller nattlinne, det har sjukhusen. Du kommer få ha sån här vit sexig lång skjorta på dig när det är dax :D



Det enda som jag packade i min väska var tandborste+tandkräm, hårborste, amningsinlägg och rena underkläder. Jag åkte dit i myskläder och åkte hem dagen efter i dom oxå. Det var allt jag hade med och packade ned det strax innan vi åkte in ;) Ta inte den där packningen på för stort allvar bara, man behöver sällan hälften av grejerna., Du kanske tom åker hem dagen efter som jag gjorde med? Kram

2009-08-23 @ 20:19:45
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej, de va de jag tänkte med. Sitter och kollar runt på internet. De står så mycke konstigt som man ska packa ner. Som handduk och nattlinne. Tänkte jag med om inte sjukhuset hade de.

Men va bra då behöver jag inte tänka på de.

Jag har tänkt åka hem dagen efter jag med. Men då som du säge behöver man inte ha med sej nå mer kläder än de man åker in i.

Men då ska jag inte packa ner en massa onödigt. Men jag är expert på de. Hellre för mycket än att jag kommer att sakna något. =) Tänker jämt så.. =)Kram

2009-08-23 @ 20:28:28
Postat av: Elisabet

INGA vårservetter för de får du iaf inte använda... de avskyr dom... hehe

2009-08-23 @ 21:02:26
Postat av: Emelie

Elisabet- Är de så? Får man inte använda våtservetter för barnmorskorna på BB? Man få inte använda nappar heller har jag hört. Vet du nått om de?

2009-08-23 @ 21:46:59
Postat av: Carro

Jo det stämmer, inga nappar heller, dom vill inte att man ska använda napp förrän amningen funkar helt, eftersom det är en annan sugteknik än amningen. Blöjor har dom där.

2009-08-24 @ 10:11:27
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: ankan

du får använda våtservetter om du har med dig de. lika napp, men koka den innan för de gör dom inte..

Dom är emot allt på bb,men har du med dig själv, säger dom inget..

2009-08-25 @ 20:32:46
Postat av: Emelie

Tack så mycket för er erfarenheter och svar.=)

Jag har så mycke funderingar..=)

2009-08-25 @ 21:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0