Va svårt!

Sitter och kollar på sidor med namnförslag.
Va svårt de är. Men jag har några favoriter. Men mitt absoluta favorit namn får jag inte ha. Cliff verkligen hatar de. Förknippar de med kaffebryggare säger han. =( Så tråkigt.
Men de är bara att söka vidare. Har ju några veckor på mej. =)
Men ni som läser min blogg kom gärna med lite förslag.
Kan ju avslöja att vi fick veta att de är en liten dotter vi väntar.=)

Är  i vecka 17+6 nu.
Går in i vecka 18 i morgon. Så den bf sköts fram 4 dagar nu. De nya datumet vi fick nu är den 15 September.
Samma datum som Cliff var beräknad att komma.
Så häftigt.
Marianne berättade de i dag när vi var dit och visade bilderna från ULJ.
Men jag är så imponerad av ULJ:det. De va så häftigt att få se när de lilla livet rörde sej där inne.
De va full fart på de lilla livet. Hon vred och vände sej hela tiden. Drog upp bena mot huvudet och streckte ut sej.
Men ändå känner jag inte så mycket än.
Fast de va inge konstigt. Barnmoskan sa att i vecka 20 så kommer jag börja känna mycket mer. Tex sparkar.
Men våran lilla tjej såg jätte fin ut sa barmorskan. Allt såg ut som de skulle.
Jag frågade hur säker hon var på att de va en dotter vi väntade.
Och hon svarade att hon skulle inte skriva kontrakt på de. Men hon skulle bli mycket förvånad om de kom ut en pojk.
Sen förklarade hon på tv:n hur hon såg att de va en tjej.
Hon kan nog sitt jobb hon.=)

Men sättet som de räknar ut hur långt man har gått då. Helt otroligt.
De mäter omfånget på bebisens huvud, längden på lårbenet sen va de en sak till tror jag. Men den minns jag inte.
Men av de så får de fram hur långt man har gått.
Så häftigt.

Men oj, klockan va mycket. Nu börjar ju husfruana.
Puss hej

Kommentarer
Postat av: Madelene

Det kan vara klurigt med namn ibland. Hade vi fått en pojke så hade säkerligen han varit namnlös än idag, för där kom vi verkligen inte överens! hehe.



Jag börja inte att känna sparkar förens mot vecka 23 - 24 så det kommer. Innan kändes det mer som man hade en fisk i magen som gav lite små små buffar ibland, hehe. Visst vare Melissa som du gillade? Melina då? De tycker jag e superfint å inte heller såå vanligt.



Kram Kram

2009-04-15 @ 06:21:36
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emma

Joline tänkte vi på till Savannah innan vi bestämde oss :) Vi hade massa flick namn... typ Cassandra, Isadora, Elita,Yasmine, sen var de nåra mermen minns inte :)

Är ju mycket svårare med pojknamn tycker jag...

2009-04-15 @ 12:33:48
Postat av: Emelie

Emma- Ja, jag har några namn men vi är inte riktigt överräns.

De som jag har nu som favorit förutom Melissa som Cliff inte alls tycker om är Nova. DE gillar jag. Och de kan Cliff gå med på.

Men tack för namn förslagen. =)

Kram kram

2009-04-15 @ 15:51:49
Postat av: Emelie

Madde- Ja pojknamn är mycke svårare. Jag hade 4 st som jag skulle kunna tänka mej. Men cliff gillade bara ett av de. Knapps så de namnet funkade.

Ja, precis Melissa är mitt favorit. Men Cliff hatar de. =)

Men nu är jag inne på Nova. De skulle Cliff kunna gå med på. De är ju bättre än Melissa iaf säger han.

Men han kommer inte med några förslag själv eller.



Har du hunnit pratat nå med din kusin? =)

Kram kram

2009-04-15 @ 15:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0