Uppsala+Grillkväll= Super

I går blev de Uppsala med Annso.
Vi började dagen där med Kinabuffé. Hur gott som helst. Vi åt som galningar. Fanns en massa gott att välja mellan.
Men Susi, Hur kan man äta de? Usch de va ju inge vidare. Spottade ut de lika fort som de kom in i munnen. Lika så för Annso. Efter maten fick vi en varsin lyckokaka. Som man bara ser på film. De va kul. Min lapp förstod jag inte riktigt. Måste låta Cliff översätta den. Måste göra de nu.=)
Humm de va ju inte kul text.
De stod: Giving credit where its due ensures loyalty to you.
Varför ska jag göra de?
Jag behöver mina pengar själv ja..=)
Ja tillbaka till Uppsala nu:

Proppmätta blev vi som sagt men lika shoppigsugna för de.
Så efter buffén så begav vi oss till city. Annso inhandlade ett minnes kort till sin kamera.
Och sen shoopade vi en massa kläder för lite pengar. Precis som de ska va. =)
Köpte ett par jeanse, en hood med tryck på ryggen, 3 st t-shirts, en topp och en långärmad tröja. Allt de blev 443 kr.
Som hittat. Älskar den där butiken. Ska nog tillbaka när lönen rullar in igen.

Efter de ringde jag hem och kollade hur de hade gott för Cliff med bilköpet.
De hade gott bra. Så när vi kom hem så hade Cliff varit till stan och köpt en Opel. Den va fin. Vi sålde ju i väg våran Honda. Den hade blivit krockad så nu va vi tvungen att ha en annan innan vi har fixat Dodgen.

Ja, hem och dammsög av lite innan alla skulle komma.
De va ju kanon väder. Jätte varmt och skönt ute. Så länge solen var framme iaf. Grillkväll blev de.
Vi var ett litet gäng som grillade en massa kött och majskolvar. Super gott.
Nu längtar jag verligen till sommaren och semestern.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en kanon dag!

Jag vill dock veta vad butiken heter för dit vill jag oxå åka o shoppa i om det e så billigt :)

2009-04-05 @ 22:22:08
Postat av: Madelene

Det var jag som skrev ovan, mitt namn ville visst inte synas, hoppas de syns nu :D

2009-04-05 @ 22:28:51
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Madde. Den heter New yorker och ligger i S:t pers gallerian mitt i Uppsala city.. En riktig kanoon affär..=)

2009-04-06 @ 15:34:23
Postat av: Madelene

Då ska jag ta å spana in den när skattepengarna kommit :)

2009-04-06 @ 19:02:15
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0