God Jul!

Nu är de jul igen. ♥ Och snö har vi med.
Äntligen en jul med lite snö..=)
Jag älskar julen. De är ju så mysigt.
Öppna lite julklappar. Men framför allt ge. Tycker så mycket om att ge bort julklappar.
De är så kul att kunna göra nära och kära glada över en gåva.
Gav min älskling 3 st jätte fina tjocktröjor.
Två av dom bestod av lurv innut i. Han blev jätte glad. ♥ Han behövde tröjor. Vi hade kommit överrens om en summa att köpa för. Vi har inte jätte gott ställt nu. Inväntar våran bil som kommer på måndag. Har ju beställt en Dodge Magnum från USA.


Så här se den ut. De är inte den som är på bilden men en liknande. =)


Nu går jag bara och inväntar at vi ska åka hem till Svärmor. Vi ska fira julen där.
Så nästan hela Cliff´s släkt kommer. Iaf hans morbröder med respektive. Och hans mormor, och Åke. Och i år kommer även hans kusin Helene med hennes familj. Så vi blir totalt 14 st tror jag.
Tycker de är så mysigt när man är så många på julen.
Man ska vara många på julafton. =)
Vi spelar även julklapps spelet.
Ist för att köpa julklappar till alla så spelar vi ett spel om julklapparna.
De går ut på att alla som ska vara med köper en julklapp för en summa tex 100 kr.
Sen lägger man alla klappar på bordet i mitten av alla spelare. Vrider upp en äggklocka bakom ryggen så ingen vet hur länge spelet kommer att på gå.
Sen börjar spelet. Man ska slå en tärning, den som får en 6:a får ta en julklapp. Slår man något annat än en 6:a går turen över till nästa.
När alla julklappar blivit tagna så fortsäter spelet tills att klockan ringer.
När klockan ringer kan någon sitta med fler klappar och någon stackare kan vara utan.
Så de är bara turen som avgör.
Testa de är jätte kul.
De brukar alltid finnan någon favorit klapp, som alla vill ha.

Nej, nu ska jag åter gå till mitt städande. vill ju ha fint i mitt hem på självaste julafton. =)
God jul på era alla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0